تحلیل کارشناس لبنانی از دلایل انفجارهای طرابلس

تکفیری ها می خواهند لبنان را وارد جنگ داخلی کنند

تکفیری ها می خواهند لبنان را وارد جنگ داخلی کنند
جمعه 1 شهريور 1392 - 22:42

پژوهشگر امور راهبردی و نظامی لبنانی، گفت: گروه های تکفیری، با پشتیبانی سازمان های اطلاعات منطقه ای، از طریق انفجارهایی که عصر امروز در طرابلس انجام دادند، در تلاش برای کشاندن مقاومت لبنان به جنگ داخلی هستند.

سرهنگ بازنشسته "امین حطیط" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: وقایع طرابلس و انفجارهای این شهر، قابل پیش بینی بود، در واقع شماری از گروه های تروریستی با پشتیبانی سازمان های اطلاعاتی منطقه در تلاش هستند تا مقاومت لبنان را درگیر فتنه و جنگ داخلی کنند و این کار را از طریق بر هم زدن امنیت منطقه ضاحیه بیروت چندین بار تکرار کردند اما مقاومت همچنان به اصول و ارزش های خود پایبند ماند و از درگیر شدن در جنگ و فتنه به دور ماند.
وی افزود: به همین سبب گروه های مایوس شدۀ تکفیری، اقدام به شلیک موشک به فلسطین اشغالی کردند تا بتوانند پای اسرائیل را برای کمک به آنها به لبنان باز کنند، اما این رژیم نیز از درگیر شدن در جنگ با مقاومت بیمناک است به همین سبب نقشه آنها بار دیگر با ناکامی مواجه شد و همین مساله این گروه ها را به انتقال کانون عملیات انفجاری به طرابلس واداشت تا از پتانسل تکفیر در این منطقه سوء استفاده کنند.
این استراتژیست لبنانی هشدار داد که اینگونه تحرکات یک نقشه یکپارچه و سازمان یافته است که مدیر میدانی واحدی آن را می گرداند، سازوکارها یکی است و اهداف نیز مشخص هستند. آنها می خواهند لبنان را گرفتار فتنه کرده و در غرق در خون سازند و مقاومت را درگیر این جنگ کنند.
امین حطیط با بیان اینکه به هوشیاری شهروندان طرابلسی امیدوار است، خاطر نشان کرد: همان طور که مقاومت، متوجه اهداف پشت پرده شد و از گرفتار شدن در ورطه فتنه به دور ماند، امیدواریم که مردم طرابلس نیز از همین هوشیاری برخوردار باشند. در حال حاضر موضع گیری های صورت گرفته حاکی از امیدواری نسبت به این قضیه است.
وی تاکید کرد: هدف از انفجارهای طرابلس، قطع کردن سر لبنان است و سر لبنان امنیت و مقاومت آن است و قطع کردن آن جز از راه برپا کردن جنگ داخلی امکان پذیر نیست.
این پژوهشگر امور نظامی در ادامه گفت: لبنان، از زمانی که مرزهای خود را به روی تروریست ها گشود و زمینه تبدیل شدن طرابلس به پلی برای عبور نیرو و پشتیبانی به گروه های مسلح در عرسال سوریه را فراهم کرد، خود را درگیر بحران کرد و این بحران دوسال و نیم است که دامنگیر لبنان شده است.
حطیط رویکرد سیاسی رقبای مقاومت لبنان در این کشور را عامل شکل گیری نقشه های شیطانی در ذهن تکفیری ها دانست و تاکید کرد: دودستگی سیاسی راه را برای این گونه اقدامات تکفیری ها و تروریست ها هموار کرده است.

15:59           .08.23    
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها