حسنی مبارک و سران اخوان امروز محاکمه می شوند

حسنی مبارک و سران اخوان امروز محاکمه می شوند
يکشنبه 3 شهريور 1392 - 09:54

العالم - درحالیکه قرار است امروز دیکتاتور مخلوع مصر در دادگاهی در قاهره برای کشتار انقلابیون تفهیم اتهام شود، در بخش دیگری از این شهر نخستین جلسه محاکمه سران ارشد اخوان المسلمین برگزار خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، حسنی مبارک 85 ساله چند روز قبل پس از 2 سال بازداشت آزاد شد؛ وی اکنون در بیمارستان نظامی "المعادی" در حبس خانگی قرار دارد.

وی در ماه ژوئن به حبس ابد محکوم شد، اما با درخواست تجدید نظر وی روند بررسی به اتهاماتش از ماه ژانویه آغاز گشت. جلسه امروز دادگاه به اتهام مطرح شده علیه وی در خصوص کشتار انقلابیون در سال 2011 می پردازد.

از سوی دیگر، سران اخوان المسلمین یعنی همان کسانی که پس از خلع مبارک به قدرت رسیدند، در سوی دیگری شهر قاهره محاکمه می شوند. محمد بدیع به همراه دو معاونش راشد بیومی و خیرت الشاطر به اتهام تحریک به قتل، در اولین جلسه دادگاه حاضر خواهند شد.

محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین این هفته بازداشت شد. وی اولین رهبر اخوان است که از سال 1981 بازداشت می شود. خیرت الشاطر و راشد بیومی نیز پس از برکناری محمد مرسی از قدرت بازداشت شدند. اتهام این افراد تحریک به قتل معترضان اخوان المسلمین در 30 ژوئن در جریان تظاهرات ضد مرسی است.

به همراه این 3 تن، 3 متهم دیگر نیز از اخوان المسلمین در دادگاه حضور خواهند داشت که همانند مبارک اگر متهم شوند، با حکم اعدام مواجه خواهند شد.

پس از عزل محمد مرسی از قدرت شمار زیادی از سران ارشد اخوان المسلمین بازداشت شدند. 

پربیننده ترین خبرها