وقتی انگلیس دموکراسی را به سخره می گیرد

وقتی انگلیس  دموکراسی را به سخره می گیرد
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 11:07

العالم - روزنامه گاردین با اشاره به مداخله انگلیس در امور مصر، اقدام لندن در صادرات گسترده سلاح به قاهره را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگیسی گاردین امروز (دوشنبه) در مطلبی نوشت: انگلیس از زمان حسنی مبارک تا کنون به مصر سلاح صادر می کند، از حاکمان حمایت و در عین حال از تحولات دموکراتیک در این کشور تمجید می کند و در پشت صحنه در کودتای نظامی برای ساقط کردن دولتی منتخب دست دارد. سیاست های دوگانه انگلیس در قاهره سال های سال به این شیوه ادامه دارد.

"ساشا سیمیچ" نویسنده این مطلب، تحولات اخیر مصر را یک کودتای نظامی خواند و آن را محکوم کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: حوادث مصر فقط در حد یک کودتای نظامی نیست، بلکه تلاشی برای از بین بردن گروه اخوان المسلمین است؛ همه مدافعان دموکراسی در مصر و همه کسانی که خواهان برکناری حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر بودند، هم اکنون تهدید شده اند.

این روزنامه با اشاره به سرکوب خشونت بار و مسلحانه معترضان به خلع "محمد مرسی" می نویسد: دولت انگلستان از دوران حکومت حسنی مبارک با نیروهای مسلح مصر همکاری گسترده ای نظامی داشت. بالگرد، تجهیزات ارتباطی و ردیابی، انواع تفنگ و سلاح کمری از کالاهای مورد علاقه ارتش مصری بود، و لندن با فروش سلاح به قاهره چندین معامله پر سود به دست آورد.

گاردین تأکید کرد: کمک های نظامی و حمایت آمریکا و انگلستان از رژیم سرکوبگر مصر، اظهارات اوباما و کامرون در حمایت از تحولات دموکراتیک در مصر و دفاع از انتقال مسالمت آمیز قدرت را به سخره گرفته است.

گاردین با اشاره به اظهارات چندین ماه پیش عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر مبنی بر اینکه مداخله ارتش در سیاست، کشور را به 40 سال پیش بازمی گرداند؛ از لندن خواست مداخله در امور مصر را متوقف کرده و به ارتش مصر سلاح ندهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها