اعتصاب غذای زندانیان اماراتی

اعتصاب غذای زندانیان اماراتی
جمعه 15 شهريور 1392 - 12:56

العالم - یک ماه و یک هفته از اعتصاب غذای خشک 18 زندانی اماراتی که به توطئه برای براندازی نظام حاکم متهم شده اند، می گذرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد در جریان سرکوب مخالفان سیاسی در امارات همزمان با موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی بازداشت شدند.

سال گذشته دادگاهی در امارت حکم بازداشت 61 تن را به اتهام ایجاد شبکه ای محرمانه برای براندازی نظام صادر و آنها را به حبس محکوم کرد. پرونده این افراد که در میان آنها پزشک، افراد دانشگاهی، وکیل، قاضی و دیگر شخصیت ها مشاهده می شود به " امارات 94 " مشهور شده است.

البته بیشتر بازداشت شده ها عضو گروهی به نام شبکه الاصلاح هستند. این درحالی است که جنبش "الاصلاح" فعالیتهای خود را مسالمت آمیز و غیر خشونت بار عنوان کرده، و خواستار مشارکت مردم در امور کشور شده است.

این اعتصاب غذای خشک از 31 جولای آغاز شده و دو تن از زندانیان به دلیل وخامت وضع جسمانی در بیمارستان به بستری شده اند.

یک فعال سیاسی نزدیک به خانواده زندانیانی که دست به اعتصاب زده اند، دلیل اعتصاب غذای این محکومان را نقض گسترده حقوق بشر و همچنین بدرفتاری عمدی در زندان عنوان کرده است.

سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای خواستار اقدام فوری برای محافظت از این زندانیان شده است. عفو بین الملل می گوید این افراد در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در شرایط بسیاری بدی زندانی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها