هشدار جدی رییس جمهور سوریه به آمریکا

هشدار جدی رییس جمهور سوریه به آمریکا
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 19:46

العالم - رییس جمهور سوریه درباره پیامدهای حمله آمریکا به کشورش، به سردمداران ایالات متحده هشدار جدی داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" آمریکا - که امروز (دوشنبه) پخش می شود- با اشاره به رای گیری امروز کنگره این کشور درباره حمله به سوریه، گفت: نمایندگان کنگره آمریکا باید بدانند که جنگ برای آنها هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

اسد افزود: این جنگ به هیچ وجه به نفع آمریکا نیست، چون باعث تقویت القاعده و افرادی خواهد شد که شماری از شهروندان آمریکا را در 11 سپتامبر 2011 به قتل رساندند.

رییس جمهور سوریه در عین حال تاکید کرد که در صورت حمله آمریکا به سوریه، واشنگتن باید هر احتمالی را در نظر بگیرد.

اسد در ادامه، از اعضای کنگره آمریکا که برای تصویب طرح حمله به سوریه تحت فشار "باراک اوباما" رییس جمهور این کشور قرار دارند، خواست که از دولت اوباما بخواهند تا ادله خود را درباره حمله شیمیایی 21 اوت ارائه دهد.

وی با تاکید بر این که جهان از دولت اوباما ناامید شده، تصریح کرد: امیدوار بودیم دولت اوباما با دولت [جنگ طلب] جرج بوش متفاوت باشد.

رییس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه، هیچ دلیل و مدرکی ارائه نداده است، چرا که نیروهای سوری اصلا در آن منطقه نبودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، این پرسش را مطرح کرد که "چگونه کسی می تواند درباره موضوعی سخن بگوید که شاهدی برای آن ندارد؟"

پربیننده ترین خبرها