روزنامه نگار مصری:

عمرو موسی با اصول تدوین قانون اساسی آشنا نیست

عمرو موسی با اصول تدوین قانون اساسی آشنا نیست
دوشنبه 18 شهريور 1392 - 23:12

قاهره(العالم) – عبدالفتاح سردبیر مجله دمکراسی وابسته به موسسه الاهرام مصر گفت: "عمرو موسی" که به عنوان رییس کمیته پنجاه نفره تدوین قانون اساسی مصر منصوب شده، دارای توان سیاسی در امور خارجی است، اما با فرهنگ تدوین قانون اساسی بیگانه است.

عبدالفتاح دوشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: عمده فعالیت عمرو موسی در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی بوده و فعالیت سیاسی داخلی و حکومتی نداشته است.

وی ادامه داد: انتخاب موسی ممکن است برای اطمینان دادن به طرف های منطقه ای و بین المللی باشد، چون وی دارای شخصیتی لیبرال و از هواداران نظام مدنی است.

سردبیر مجله دموکراسی مصر تصریح کرد: البته عمرو موسی مانند بسیاری دیگر از مقامات مصر جزو نظام سابق بود و 20 سال با مبارک همکاری داشت، اما به انقلاب 25 ژانویه پیوست و به میدان التحریر آمد، چنین افرادی دائما خود را با تحولات سیاسی وفق می دهند.  

عبدالفتاح گفت: احزاب اسلامی به خاطر آنکه حضورشان در کمیته تدوین قانون اساسی اندک بود، نسبت به آن دیدگاه چندان خوبی نداشتند، حتی حزب النور معترض بود که اسلام گرایان فقط دو نماینده در آن کمیته دارند که آنان نیز قبلا عضو اخوان المسلمین بودند و پس از مدتی از آن جدا شدند.

وی افزود: اخوان المسلمین که کمیته تدوین قانون اساسی را تحریم کرده به خشونت روی نخواهد آورد چون هزینه ای گزاف دارد لذا قادر است با مشارکت مسالمت آمیز مدنی در فعالیتهای سیاسی دستاوردهای مورد نظرش را به دست آورد. 

Ma.18:40.9
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها