نظر پوتین درباره زمان نظارت بر سلاح شیمیایی سوریه

نظر پوتین درباره زمان نظارت بر سلاح شیمیایی سوریه
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 10:21

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که سلاح شیمیایی سوریه سلاحی بازدارنده در مقابل تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی است و دمشق زمانی از این سلاح دست خواهد کشید که کاخ سفید از تهدید به استفاده از زور دست بردارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ولادیمیر پوتین" در گفت وگو با خبرنگاران تأکید کرد: سوریه مقداری سلاح شیمیایی در اختیار دارد، اما همواره آن را به عنوان سلاح بازدارنده ای در مقابل تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی می دانسته است.
پوتین اظهار امیدواری کرد که سوریه نه تنها سلاح های شیمیایی خود را تحت نظارت بین المللی قرار دهد، بلکه در آینده با نابودی این سلاح به سازمان بین المللی مبارزه با سلاح های شیمیایی بپیوندد.
پوتین افزود: این امر گام بزرگی در زمینه حل مسالمت آمیز بحران سوریه خواهد بود.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: اما باید در نظر داشت که چنین اقدامی زمانی عملی و قابل اجرا خواهد بود که امریکا و حامیانش از طرح هایشان برای استفاده از زور علیه سوریه دست بردارند. زیرا وادار کردن سوریه یا هر کشور دیگری به دست برداشتن از سلاح هایش به طور یکجانبه کاملا دشوار است.
وی خاطرنشان کرد: روسیه مخالف انتشار سلاح های کشتار جمعی اعم از شیمیایی و هسته ای است، و در شرایط کنونی این موضوع اهمیت فراوانی یافته است.
ولادیمیر پوتین افزود: در مذاکراتی که در حاشیه نشست گروه 20 با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا انجام دادم درباره قرار گرفتن سلاح شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی به توافق رسیدیم و قرار شد وزرای امور خارجه دو کشور در این زمینه با یکدیگر در ارتباط باشند و تلاش نمایند تا این روند را آغاز نمایند. 

پربیننده ترین خبرها