اوباما: رأی گیری درباره حمله به سوریه به تأخیر افتاد

اوباما: رأی گیری درباره حمله به سوریه به تأخیر افتاد
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 08:57

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به درخواستش از کنگره برای تأخیر در رأی گیری درباره طرح حمله به سوریه، اعلام کرد که به نیروهای ارتش اعلام کرده که در وضعیت آماده باش بمانند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "باراک اوباما" بامداد امروز در سخنانی مدعی شد: می دانیم که نظام اسد مسئول است، مسأله اکنون این است که بدانیم آیا آمریکا و جامعه جهانی آماده مقابله با این مسأله هستند یا خیر.
اوباما خاطرنشان کرد: من با دخالت نظامی مخالفت می کردم ولی اکنون پس از استفاده از سلاح شیمیایی اوضاع تغییر کرده؛ نظام اسد مسئول استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه است و دنیا نمی تواند اینگونه جرم‌ها را ببخشد.
وی تأکید کرد: به ارتش فرمان داده ام که برای تحرک ضد سوریه در حالت آماده باش باقی بماند.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود خاطرنشان کرد: ما پلیس دنیا نیستیم ولی اصول و ارزشها و امنیت ملی ما در معرض محک قرار گرفته. واکنش به استفاده از سلاح شیمیایی به نفع امنیت ملی آمریکا است.
اوباما اذعان کرد: جنگ در سوریه هم پیمانان ما را به خطر می اندازد.
وی ادامه داد: هنوز زود است که پیش بینی کنیم طرح روسیه درباره سوریه موفقیت آمیز خواهد بود. البته این طرح می تواند تهدید سلاح شیمیایی را محدود کند بدون آنکه به زور متوسل شویم به ویژه آنکه روسیه یکی از هم پیمانان قوی اسد است.
رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که در سوریه نیروی زمینی پیاده نخواهد کرد و وارد جنگ گسترده نخواهد شد، و پس از جنگ های عراق و افغانستان آمریکایی ها دیگر اقدام نظامی را نمی پذیرند.
اوباما با اشاره به درخواستش از کنگره برای تأخیر در رأی گیری درباره طرح حمله به سوریه افزود: نیروهای بشار اسد توانایی تهدید نیروهای نظامی ما را ندارند.
پافشاری آمریکا برای همراه کردن افکار عمومی در طرح حمله به سوریه درحالی است که هنوز گزارش بازرسان بین المللی درباره حمله شیمیایی در سوریه منتشر نشده است.
 

پربیننده ترین خبرها