کشته شدن یک جوان، شهر مرزی ترکیه را متشنج کرد

کشته شدن یک جوان، شهر مرزی ترکیه را متشنج کرد
پنج‌شنبه 21 شهريور 1392 - 10:20

به دنبال کشته شدن یک جوان مخالف اقدام نظامی علیه سوریه، شهر هاتای ترکیه در نزدیک مرز سوریه متشنج شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، احساسات ضد جنگ در ترکیه در حال افزایش است و مخالفت جوانان این کشور با جنگ افروزی علیه سوریه منجر به بروز درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان شده است.
احمد آتاکان جوان 22 ساله در جریان تظاهرات علیه دولت ترکیه ، که به شدت طرفدار مداخله نظامی در سوریه است ، کشته شد.
پلیس ضد شورش ترکیه روز سه شنبه با تظاهرکنندگان درشهر هاتای در نزدیک مرز سوریه درگیر شد. شاهدان عینی در باره نحوه کشته شدن این جوان ترک خاطرنشان کردند که یک خودروی زرهی پلیس از فاصله بسیار نزدیک گلوله گاز اشک آور را  به سر آتاکان شلیک کرد.
سه ماه پیش نیز در همین محل یک جوان دیگر به نام عبدالله جومرت در درگیری با پلیس ترکیه کشته شده بود. دولت ترکیه می گوید تحقیقی درباره مرگ آتاکان شروع کرده است .
درحالی مخالفت ها علیه اقدام نظامی در ترکیه شدت یافته است که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، آشکارا از آمریکا خواسته است که در سوریه مداخله نظامی کند اما نظرسنجی های اخیر نشان می دهد 72 درصد مردم ترکیه مخالف جنگ علیه سوریه هستند.
پلیس ترکیه همچنین روز شنبه گذشته برای دومین روز متوالی با دانشجویان معترض در دانشکده فنی دانشگاه میدل ایست (خاور میانه) در آنکارا درگیر شد.
پلیس برای متفرق کردن دانشجویان از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و خودروهای آب پاش استفاده کرد و دانشجویان هم در مقابل به طرف نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.
درگیری پلیس ترکیه با دانشجویان از روز جمعه و به دنبال اعتراض دانشجویان به اقدام شهرداری آنکارا برای ساخت جاده ای از داخل محوطه این دانشکده آغاز شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها