همه متهمان به قتل معترضان در استان سوئزمصر تبرئه شدند

همه متهمان به قتل معترضان در استان سوئزمصر تبرئه شدند
جمعه 22 شهريور 1392 - 15:32

دادگاه جنایی سوئز که روز پنج شنبه در التجمع الخامس تشکیل جلسه داده بود، تمام متهمان پرونده قتل معترضان سوئزی در جریان انقلاب 25 ژانویه مصر را تبرئه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این پرونده 14 افسر از جمله «محمد عبدالهادی» مدیر اسبق امنیت سوئز و یک بازرگان به نام «ابراهیم فرج» و سه فرزند وی به اتهام دست داشتن در قتل 17 تظاهرات کننده و زخمی کردن 300 نفر در حوادث انقلاب محاکمه شدند.

بر پایه این گزارش به هنگام قرائت این حکم، خانواده های قربانیان که در دادگاه حضور داشتند فریاد برآورده و شعار می دادند «حسبی الله و نعم الوکیل» و همچنین تعدادی از آنها نیز از هوش رفتند و نیروهای امنیتی، حاضرین در جلسه را از سالن بیرون کردند.

پیش از برگزاری جلسه دادگاه، تدابیر شدید امنیتی در دادگاه اتخاذ شده و نیروهای امنیتی در داخل سالن جلسه و خارج از آن مستقر شده بودند تا از وقوع هر گونه درگیری و خشونت در جلسه دادگاه جلوگیری کنند.

از زمان برکناری مبارک، حدود 200 نیروی پلیس و مقامات رسمی دوران وی در دادگاه های مختلف به قتل 900 تظاهر کننده متهم شده اند.

وکلای مدافع و فعالان حقوق بشر می گویند استدلال های مطرح شده در پرونده های دادستانان ضعیف است و در قوانین مصر بندهای کافی برای محاکمه مقامات به سبب چنین جرائمی وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها