اعتراض سران احزاب مصری به دخالت های آمریکا

اعتراض سران احزاب مصری به دخالت های آمریکا
جمعه 22 شهريور 1392 - 18:37

العالم - گروه ها و احزاب سیاسی مصر درخواست واشنگتن از دولت موقت این کشور برای لغو حالت فوق العاده را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و آن را دخالت آشکار در امور کشورشان ارزیابی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "الیوم السابع"، "محمد ابو الغار"، رئیس حزب دمکراسی مصر درخواست واشنگتن را دخالت در امور مصر ارزیابی و تاکید کرد که سردمداران ایالات متحده، بارها در آمریکا حالت فوق العاده اعلام کرده اند.
از سوی دیگر، "عبدالغفار شکر" رئیس حزب ائتلاف مردمی مصر نیز درخواست واشنگتن برای لغو حالت فوق العاده در مصر را محکوم و آن را دخالت در امور کشورش ارزیابی کرد.
وی با اشاره به تمدید حالت فوق العاده در آمریکا در پی حوادث 11 سپتامبر، واشنگتن را به اتخاذ سیاست های یک بام و دو هوا متهم کرد.
در همین چارچوب "احمد فوزی"، دبیرکل حزب دمکراسی مصر هم گفت: آمریکا از دولت کنونی مصر بسیار ناراحت است و تلاش می کند تا با ابزارهای گوناگون به این دولت اعمال فشار کند زیرا سیاست های واشنگتن را در خاورمیانه اجرا نمی کند.
فوزی افزود: تحولات منطقه بویژه بعد از "انقلاب 30 ژانویه" مصر، میان کنگره و دولت اوباما نزاع ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: حالت فوق العاده – اگر به نفع مصری هاست- باید بدون توجه به فشارهای خارجی تمدید شود.
دبیرکل حزب دمکراسی مصر با اشاره به این که آمریکا از اخوان المسلمین مصر حمایت می کند، افزود: واشنگتن تلاش می کند تا با ابزارهای گوناگون از اخوان المسلمین حمایت کند و دولت مصر را وادار به مذاکره با این گروه کند.
 "ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، دیروز پنج شنبه از دولت مصر خواسته بود حالت فوق العاده را که به تازگی در این کشور تمدید شده است، لغو کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها