مصری ها خواستار بازنگری در کمپ دیوید شدند

مصری ها خواستار بازنگری در کمپ دیوید شدند
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 14:43

العالم ، قاهره - در سی و چهارمین سالگرد امضای توافقنامه سازش کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی، شماری از شخصیت های سیاسی مصر خواستار بازنگری آن شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کمپ دیوید نام پیمانی است که در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ انور سادات رئیس جمهور وقت مصر و مناخیم بگین، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در یکی از استراحتگاه‌های ریاست جمهوری آمریکا با حضور "جیمی کارتر" به امضا رسید. انور سادات اولین رئیس جمهور یک کشور عربی از طرفین جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی بود که با این رژیم صلح کرد و آن را به رسمیت شناخت. وی به سبب این اقدام دو سال بعد هنگام یک رژه نظامی ترور شد.

پیمان  کمپ‌دیوید ۸ بند دارد که یکی از آنها شامل عقب نشینی رژیم صهیونیستی از صحرای سینا بود.

پس از برکناری حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر مردم و احزاب سیاسی این کشور خواستار لغو یا دست کم بازنگری در کمپ دیوید شده اند.

نبیل عترس از رهبران "حزب تجمع مصر" به خبرنگار العالم در قاهره گفت: یک درخواست ضروری وجود دارد که اساسا در مفاد توافقنامه کمپ دیوید آمده است و آن هم اتخاذ تدابیر لازم در زمان نیاز برای دفاع از امنیت داخلی مصر بدون رجوع به این توافقنامه می باشد.

وی افزود: مصری ها هم اکنون نیاز به فعال سازی این ماده به طور اساسی و بازگشت به میز مذاکرات درباره همه مفاد توافقنامه کمپ دیوید دارند.

"محمد برغش" از مسئولان "حزب سبز مصر" در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: باید تغییراتی عملی صورت گیرد تا این توافقنامه به نفع مصر باشد و اجازه حضور نظامی در منطقه سینا را در راستای حفظ امنیت کشوربدهد. دیدگاه مصری ها در این زمینه همسو با کرامت و امنیت آنها خواهد بود.

18-09:41

پربیننده ترین خبرها