گاردین:انحلال اخوان به گسست اجتماعی می انجامد

گاردین:انحلال اخوان به گسست اجتماعی می انجامد
پنج‌شنبه 4 مهر 1392 - 14:16

العالم - روزنامه انگلیسی گاردین خاطرنشان کرد که انحلال اخوان المسلمین و غیرقانونی اعلام کردن فعالیت این گروه در مصر باعث افزایش گسست اجتماعی در آن کشور و به وجود آمدن موانعی بر سر اصلاح ساختار تشکیلات آن خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "گاردین" نوشت: شگفت آورتر از حقیقت روی کار آمدن اخوان المسلمین در مصر در سال گذشته، سرعت سرنگونی این گروه بود.

این روزنامه تأکید کرد: ممنوع و غیرقانونی اعلام کردن فعالیت این گروه، ضربه شدیدی به ساختار تشکیلات آن وارد کرد و این امر امکان روی کار آمدن جریان های اسلامگرا به قدرت را با خطر مواجه کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، اخوان المسلمین توانست پس از 60 سال فعالیت در سایه نظام های استبدادی به عنوان یک تشکیلات منسجم باقی بماند؛ اما رهبران آن خود را در چارچوب ساختارهای فکری تنگ نظرانه و افق دید کوتاه در داخل این جماعت محصور کرده و بر این باور بودند که فقط آنها قادر به اداره امور جامعه هستند و این دیدگاه باعث شد تا اخوان المسلمین از آمادگی لازم برای اداره جامعه ای که "به علت وجود دولت سایه و نابسامانی اقتصادی دچار چند دستگی شده بود" برخوردار نباشد.

روزنامه گاردین کودتای ارتش مصر علیه "محمد مرسی" رئیس جمهوری اخوانی آن کشور در آغاز ماه ژوئیه گذشته و ضربات پیاپی به این گروه از آن زمان بعد را زمینه ساز بحث و جدل ها و تفسیرهای متناقض اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها