49کشته و زخمی در تظاهرات هواداران اخوان در مصر

49کشته و زخمی در تظاهرات هواداران اخوان در مصر
شنبه 13 مهر 1392 - 08:45

درگیری پلیس مصر با شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده هواداران اخوان المسلمین 4 کشته و 45 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ماموران پلیس مصر با تیراندازی و شلیک گلوله های گازاشک آور و همچنین بستن خیابانهای منتهی به میدان التحریر  قاهره به مقابله با تظاهرکنندگان پرداخته و سعی کردند از نزدیک شدن آنان به این میدان جلوگیری کنند.
تظاهرکنندگان تاکید کرده اند که تظاهرات خود را همچنان ادامه خواهند داد تا به مسئولان و نظامیان مصر بگویند که صدای آنها را نمی توان نادیده گرفت.
ارتش مصر درپی تظاهرات روز گذشته درشهرهای آشوب زده از جمله قاهره از شب گذشته مقررات منع عبور و مرور برقرار کرده است وبراساس آخرین گزارشها پس از برقراری حکومت نظامی اوضاع آرام است.
ازسوی دیگر براساس گزارش  یک سازمان رسمی خبری مصر میدان تحریر و مناطق اطراف کاخ ریاست جمهوری  تا روز دوشنبه صبح  بسته خواهد بود.
گزارش های رسیده حاکی است که سازمان دهندگان تظاهرات موسوم به "ضد کودتا" درصدد ادامه فشار به ارتش هستند و قصد دارند تاششم اکتبر تعداد بیشری از مردم را به  نشانه قدرت نمایی در برابرارتش به خیابانها بکشانند .
در تظاهرات روز جمعه مصر، شمار قابل توجهی از طرفداران اخوان المسلمین در حرکتی ناگهانی به سمت میدان التحریر در قاهره حرکت کردند و این درحالی بود که گفته می شود در دیگر شهرهای این کشور نیز طرفداران این جماعت خود را برای تظاهرات اعتراضی مشابهی آماده کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها