اسد: غرب به القاعده بیشتر اعتماد دارد

اسد: غرب به القاعده بیشتر اعتماد دارد
يکشنبه 14 مهر 1392 - 09:22

العالم - رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که کشورهای غربی به القاعده بیشتر اعتماد دارند تا "بشار اسد".

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد در مصاحبه با نشریه آلمانی "اشپیگل" با رد هرگونه دخالت این کشور در حمله شیمایی به غوطه شرقی در حومه دمشق، تاکید کرد: ما از سلاح شیمیایی استفاده نکردیم؛ ادعای شما نادرست است و شما غربی ها از من مردی را به تصویر کشیدید که مردمش را به قتل می رساند.

رئیس جمهور سوریه با ابراز تردید نسبت به محتوی گزارش گروه تحقیق سازمان ملل درباره حادثه حمله شیمیایی بیستم اوت حومه دمشق، گفت: کسی نمی تواند قاطعانه بگوید در آن حمله از راکت های حاوی مواد شیمیایی استفاده شده است، اما مشخص است که تروریست ها از گاز سارین استفاده کرده اند.

وی در مورد ماموریت کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سوریه، اظهار داشت: ما کاملا شفاف هستیم. کارشناسان می توانند به هر مکانی سر بزنند. دولت سوریه همه اطلاعات شیمیایی را به آنها می دهد و تا زمانی که تسلیحات شیمیایی نابود شوند، این اماکن تحت کنترل کامل قرار خواهند داشت.

بشار اسد با ابراز تمایل برای میانجیگری آلمان در مسأله سوریه، خاطرنشان کرد: من تمایل دارم که فرستادگانی از آلمان برای بحث و گفت وگو درباره حقایق به سوریه سفر کنند.

بشار اسد با اشاره به موضع خصمانه غرب علیه سوریه، تأکید کرد: هرچه اوباما می گوید، دروغ است و به نظر می رسد سران کشورهای غربی به القاعده بیشتر از من اعتماد دارند.

وی روسیه را دوست واقعی سوریه دانست و افزود: روسها واقعیت های اینجا را بیشتر می فهمند.

رئیس جمهور سوریه ضمن تایید همکاری ارتش این کشور با حزب الله لبنان در جنگ علیه تروریست ها در مناطق مرزی لبنان، هرگونه مذاکره با مخالفان مسلح را رد کرد و گفت: همانگونه که مشخص است مخالفان سیاسی در سوریه هیچ گونه ارتشی ندارند.

اسد درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه پس از پایان دوره ریاست جمهوری در اوت سال 2014، گفت: من هم اکنون در موقعیتی نیستم که  بگویم در انتخابات آتی شرکت می کنم یا نه. اما اگر بدانم اراده مردمی دیگر از من حمایت نمی کند، در انتخابات شرکت نخواهم کرد.

وی درباره عملکرد دولت سوریه و نقش آن در بحران داخلی این کشور تصریح کرد: اشتباهات فردی وجود داشته است. ممکن است یک رئیس جمهور هم اشتباه کند. کسی نمی تواند بگوید همه اشتباهات را آنها مرتکب شده اند و ما هیچ خطایی نکردیم؛ صد درصد و صفر درصد اشتباه است.

اسد در مورد نتیجه جنگ سوریه گفت: ما گزینه ای جز پیروزی نداریم و اگر من ترسیده بودم، مدت ها پیش  سوریه را ترک می کردم.

متن کامل این مصاحبه فردا از اشپیگل منتشر خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها