نگرانی یونیسف از نقض حقوق کودکان فلسطینی در زندانها

نگرانی یونیسف از نقض حقوق کودکان فلسطینی در زندانها
سه شنبه 23 مهر 1392 - 20:19

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف ) با متهم کردن رژیم صهیونیستی به تداوم نقض حقوق کودکان فلسطینی در زندان ها تأکید کرد که این رژیم قوانین بین المللی مربوط به حقوق کودکان را نادیده می گیرد .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد:  نقض حقوق کودکان فلسطینی در زندان های اسرائیل همچنان ادامه دارد.
یونیسف 7 ماه پیش یعنی در ماه مارس 2013 نیز با انتشار گزارشی خواستار بهبود وضعیت کودکان اسیر فلسطینی براساس قوانین بین المللی و تعامل بهتر با آنان شده بود . 
یونیسف در بیانیه خود تأکید کرد: یونیسف در گزارش ماه مارس 2013 خود 38 خواستار بهبود وضعیت کودکان اسیر فلسطینی شده بود، ولی اسرائیل فقط به 3 درخواست از این سی و هشت درخواست عمل کرده است .
یونیسف اعلام کرد : یکی از درخواست هایی که اسرائیل به آن عمل می کند ، صدور احضاریه برای کودکان فلسطینی به جای بازداشت آنها  در نیمه های شب در منازل شان است. اسرائیل همچنین به درخواست یونیسف مدت بازداشت کودکان 12 و 13 ساله را به 24 ساعت قبل از محاکمه کاهش داده است ولی این اصل را در خصوص افراد 16 و 17 ساله رعایت نمی کند.
یونیسف خاطرنشان کرد : در سه ماهه دوم سال 2013 زندانبان ها 19 بار به کودکان فلسطینی تعرض کرده، و به ضرب و جرح آنها پرداختند و به آنان توهین کردند .  
یونیسف تأکید کرد که به تلاش خود برای اجبار رژیم صهیونیستی به اجرای همه 38 درخواست این نهاد بین المللی با هدف بهبود وضعیت کودکان اسیر فلسطینی ادامه خواهد داد .
یونیسف افزود : ارتش اسرائیل در یک دهه گذشته حدود 7 هزار فلسطینی 12 تا 17 ساله را بازداشت و محاکمه کرده است، که این به معنای بازداشت دو کودک فلسطینی در هر روز است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها