تاکید مصری‌ها بر پایان دادن به مداخلات آمریکا

تاکید مصری‌ها بر پایان دادن به مداخلات آمریکا
جمعه 26 مهر 1392 - 14:44

قاهره، العالم ـ مردم و سیاستمداران مصری با تاکید بر اینکه تیرگی روابط میان مصر و ایالات متحده آمریکا ناشی از اقدام این کشور در مسدود کردن بخشی از کمک های مالی و نظامی به قاهره است، استقلال دولت مصر در رویکردهای سیاست خارجی را خواستار شدند.

در پی ایجاد تنش در روابط قاهره-واشنگتن، "نبیل فهمی" وزیر امور خارجه مصر در اظهاراتی با بحرانی خواندن روابط کشورش با آمریکا، از احتمال تاثیر این بحران بر منطقه خاورمیانه خبر داد.

مجدی احمد حسین سردبیر روزنامه مصری الشعب روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، با اشاره به دخالت آمریکا در امور داخلی مصر از جمله در ارتش، اقتصاد و آموزش و پرورش، اظهار داشت: مصری ها اکنون خواستار استقلال کشورشان و جلوگیری از نفوذ و مداخله واشنگتن هستند که این مهم باید از طریق سفارت آمریکا در قاهره انجام شود.

"نجیب جبرئیل" عضو جریان استقلال مصر نیز به العالم گفت: پس از اعلام کاهش حجم کمک های نظامی آمریکا به مصر، این کشور مفاد مهمی از معاهده کمپ دیوید را به حالت تعلیق درآورده است.

وی افزود: مصر چاره ای ندارد جز اینکه برای تامین منابع تسلیحاتی خود به دیگر کشورها رجوع کند، در نتیجه هیاتی از دیپلمات های مصری که سابقه فعالیت در مسکو را داشتند، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیگر مقامات روس دیدار کردند. ما ساکت نمی نشینیم و تنها به آمریکا تکیه نمی کنیم. 

همچنین اقشار مختلف مردم مصر با رد هرگونه کمک آمریکا، بر آمادگی خود بر حمایت از دولت برای مقابله با هژمونی دروغین آمریکایی تاکید کردند.

یک شهروند مصری در مصاحبه با شبکه العالم تصریح کرد: ما مخالف هژمونی دروغین آمریکا بوده و نیازی به کمک هیچ کشوری نداریم. به عقیده وی، مصر می تواند روی پای خودش بایستد و مردم مصر با پشتیبانی از دولتشان، احتیاجی به آمریکا ندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها