پرونده لبنانی های ربوده شده در سوریه به کجا رسید؟

پرونده لبنانی های ربوده شده در سوریه به کجا رسید؟
جمعه 26 مهر 1392 - 22:12

العالم، بیروت - مسئول پرونده ربوده شدگان لبنانی در سوریه می گوید، افرادی که زائران لبنانی را در سوریه ربوده اند، در قبال آزادی آنها خواستار آزادی شماری از زنان زندانی در سوریه هستند.

"شیخ عباس زغیب" که از سوی شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان مسئولیت پیگیری پرونده زائران ربوده شده لبنانی را برعهده دارد، روز جمعه در گفت و گو با شبکه العالم، فضای پرونده را مثبت دانست و بر ضرورت حل آن تاکید کرد.

شیخ زغیب با اشاره به دیدارش با "عباس ابراهیم" مدیر سازمان امنیت لبنان پیش از سفر به سوریه اظهار داشت که وی قرار است شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان را از نتایج این سفر مطلع کند.

وی ادامه داد: شواهد موجود بیانگر آن است که این پرونده در حال حل شدن است، و تأخیر در حل این موضوع به نفع هیچ طرفی نیست.

شیخ زغیب با اشاره به درخواست ربایندگان برای آزادی برخی زندانیان در سوریه، تأکید کرد که نظام سوریه تا این لحظه با همه مطالبات پاسخ مثبت داده است.

شیخ زغیب خاطرنشان کرد: زمان مشخصی برای آزادی زائران ربوده شده لبنانی مشخص نشده است، ولی باید این پرونده به سرعت حل شود زیرا تأخیر در آن پیامدهای بدی خواهد داشت.

شیخ عباس زغیب درباره دو خلبان ربوده شده ترکیه ای نیز گفت: طرف رباینده خلبانان ترک گفته است ربودن آنها به دلیل ربودن 9 شهروند لبنانی است که اکنون تحت نظر ترکیه هستند. لذا طبیعی است که وقتی ربوده شدگان لبنانی به کشور بازگردند، این موضوع نیز حل شود.    

16:40 - 10.18        
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها