شلیک مرگباربه نوجوان آمریکایی به خاطر تفنگ اسباب بازی

شلیک مرگباربه نوجوان آمریکایی به خاطر تفنگ اسباب بازی
پنج‌شنبه 2 آبان 1392 - 18:05

شلیک مرگبار پلیس کالیفرنیا به یک پسر ۱۳ ساله که تفنگ اسباب‌بازی در دست داشت، مردم آمریکا را بهت زده کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، افسران پلیس در شهر سانتا که با شلیک به این دانش آموز او را به کام مرگ کشاندند، می‌گویند تصور کرده‌اند این کلاشینکف پلاستیکی، واقعی بوده است.!
خبرها حاکی است، پلیس از این نوجوان آمریکایی خواسته بود که تفنگ را زمین بگذارد ولی به دلیل خودداری این نوجوان، او را به او گلوله بستند.
ابعاد این جنایت که روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر، ۳۰ مهر رخ داده، حالا در دست بررسی است.
دانش آموز ۱۳ ساله که پلیس به خاطر داشتن تفنگ اسباب بازی به او مظنون شده و وی را با شلیک مرگبار در دم کشته است، اندی لوپز نام داشت.
پدر او، رودریگو، گفته که این تفنگ اسباب‌بازی اصلا متعلق به یکی از دوستان این پسربچه بوده است.
یکی از شاهدان عینی گفته که در زمان واقعه، صدای هفت بار شلیک شنیده است.
یک مقام پلیس گفته است دو معاون کلانتر که اقدام به شلیک کرده اند، فعلا از کار تعلیق شده‌اند و در انتظار تحقیق و تفحص هستند.
سخنگوی مدرسه‌ای که نوجوان کشته‌شده در آن درس می‌خوانده، او را "دانش‌آموز خیلی مقبول، محبوب، باهوش و خیلی توانا" توصیف کرده است.
یک روز قبل ازاین ماجرا نیز تیراندازی یک پسر ۱۲ ساله در مدرسه‌ای در ایالات نوادا بار دیگر خشونت های مرگبار در این کشور را رقم زد.
در جریان آن،  معلم ریاضی این پسر 12 ساله کشته شد و دو دانش‌آموز هم زخمی شدند و گفته شده که تیرانداز هم خودکشی کرده است. این در حالی است که در حوادث اینچنینی که تقریبا زود به زود در آمریکا اتفاق می افتد، معمولا اعلام می شود که فرد مهاجم خودکشی کرده و یا توسط پلیس کشته شده است و تقریبا هیچگاه مهاجمان به دست پلیس زخمی و بازداشت نمی شوند.
در یک سال گذشته بحث‌ها درباره جمع آوری و کنترل اسلحه در جامعه آمریکا دوباره بالا گرفته است.
حادثه تیراندازی در یک دبستان در ایالت کنتیکت آمریکا در دسامبر(آذر ) سال گذشته به کشته‌شدن ۲۷ نفر منجر شد، و موضوع دسترسی راحت مردم به اسلحه را در آمریکا بر سر زبان ها انداخت.
چندی پیش در سوم اکتبر در واشنگتن پایتخت آمریکا، شلیک مرگبار ماموران به مادر سیاه پوست غیر مسلح در مقابل چشمان بهت زده دختربچه اش، نیز خبر ساز شد.
زن جوانی سوار بر خودرو به موانع اطراف کاخ سفید و کنگره کوبید و پس از آن، پلیس و سرویس مخفی ایالات متحده در تعقیب و گریز به او تیراندازی کردند؛ و درحالی که می توانستند او را دستگیر کنند، این زن را از پا در آوردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها