كمين ارتش سوريه ده ها تروريست را به هلاكت رساند

كمين ارتش سوريه ده ها تروريست را به هلاكت رساند
دوشنبه 6 آبان 1392 - 17:01

العالم - خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه ده ها فرد مسلح را در حومه حمص، لاذقیه و دمشق به هلاکت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد عمدتا از گروه تروریستی جبهه النصره و برخی از آنها نیز کارشناس مواد منفجره بودند.همچنین شمار زیادی از افراد مسلح در کمین ارتش در "داریا" و "معظمیه" واقع در "ریف دمشق" به هلاکت رسیدند.

نیروهای "کمیته حمایت از ملت کرد" از آغاز مرحله سوم عملیات نظامی علیه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) و جبهه النصره پس از سیطره بر گذرگاه و شهر"الیعربیه" خبر دادند. الیعربیه در حومه "حسکه" در شمال شرق سوریه و در مرز عراق واقع شده است.

سیطره بر منطقه راهبردی الیعربیه به نیروهای کرد امکان تردد بهتر در منطقه را داده است.همچنین منطقه مزبور مشرف به جاده بین المللی عراق و سوریه است و کردها می توانند برای شکستن محاصره مناطق کردنشین به دیگر گروه های مسلح کرد کمک رسانی کنند.

سیطره کردها بر این منطقه آغاز درگیری های جدید با داعش و النصره را در مناطق "تل ابیض"، "اعزاز"، "عفرین" و حومه "ادلب" رقم زده است.این مناطق هم مرز عراق و ترکیه هستند.

اما از سوی دیگر، نبرد ارتش سوریه و گروههای مسلح پس از سیطره نیروهای ارتش سوریه بر مناطق اطراف کلیسای "مارتی دورس" تا مرکز شهر در حومه لاذقیه به هلاکت 13 فرد مسلح جبهه النصره انجامید.

نیروهای ارتش سوریه در عملیات لاذقیه 28 فرد مسلح از جمله 3 کارشناس مواد منفجره را به هلاکت رسانده و 2 دستگاه خودروی مجهز به تیربار دوشکا را منهدم کردند.  

ارتش سوریه ضمن گسترش عملیات در شمال "ریف دمشق" به ویژه "القلمون" علیه جبهه النصره، "لواء الاسلام" و "جیش الاسلام" به فرماندهی "زهران علوش" تجمع افراد مسلح در "حوش عرب"، "یبرود"، "رنکوس" و مزارع "ریما" را هدف قرار داد. 

گروههای مسلح به خاطر پیشروی ارتش سوریه چندین گلوله به سوی شهرهای "جرمانا" و "باب توما" در ریف دمشق شلیک کردند که شماری مجروح بر جای گذاشت. 

28-10:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها