فرانسه به دنبال موفقيت ژنو 2

فرانسه به دنبال موفقيت ژنو 2
پنج‌شنبه 9 آبان 1392 - 09:34

العالم - نخست وزير فرانسه گفت كه هدف كشورش موفقيت اجلاس ژنو 2 درباره سوريه است تا به تشكيل يك دولت انتقالي با اختيارات كامل منتهي شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " ژان مارك ايرولت" در گفت و گو با روزنامه "كامرسانت" اظهارکرد: هدف به موفقيت رساندن اجلاس ژنو 2 است كه به تشكيل يك دولت انتقالي با اختيارات كامل منتهي شود.

ايرولت كه سفر دوره خود به روسيه را امروز پنجشنبه آغاز مي كند، با تکرار ادعای استفاده دمشق از سلاح های شیمیایی ، افزود: فرانسه با افتخاراعلام مي كند كه همانند باور شمار زيادي از شركاي خود، واكنش نشان ندادن (در قبال اين وضعيت) ممكن نيست.

وي افزود: بدون اين فشار، من يقين دارم كه هيچ پيشرفتي در برچيدن زرادخانه شيميايي سوريه كه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه وجود داشتن آن را حتي در مطبوعات رد كرده بود، امكانپذير نبود.

ايرولت گفت: من از اينكه روسيه ابتكارعمل را بدست گرفت، خرسندم و امكان گذر از مانعي بزرگ و طولاني با اقدام شوراي امنيت در تصويب قطعنامه 2108 با اجماع نظر در تاريخ 27 سپتامبر ميسر شد.

نخست وزیر فرانسه تصريح كرد: هدف به موفقيت رساندن اجلاس ژنو 2 است كه اين امر نيازمند شروطي است تا ائتلاف ملي سوري مخالف در آن شركت كند و به تشكيل يك دولت انتقالي برخوردار از همه اختيارات اجرايي از جمله اختيارات رياست جمهوري منتهي شود.

ایرولت افزود: فرانسه بر اين مبنا تلاش مي كند و طبيعتا آماده همكاري با روسيه است و ما اين موضوع را بدون شك با ديمتري مدويديف نخست وزير روسيه مورد بحث و بررسي قرار خواهيم داد.

نخست وزير فرانسه قرار است امروز با همتاي روسي خود ديدار كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها