سرقت کمکهای انسانی در سوریه با کمک برخی کشورها

سرقت کمکهای انسانی در سوریه با کمک برخی کشورها
دوشنبه 13 آبان 1392 - 17:14

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، تروریستها در این کشور کمکهای ارسال شده برای شهروندان سوری را به سرقت می‌برند و به وسیله سلاح‌های پیشرفته‌ای که از برخی کشورها دریافت کرده اند هواپیماهای امدادرسانی را سرنگون می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل المقداد" عصر دوشنبه درکنفرانس خبری در دمشق گفت: دولت سوریه با هر طرفی که در زمینه انسانی از این کشور حمایت کند، همکاری می کند.
المقداد با اشاره به امکانات بسیار محدود سوریه برای واکسیناسیون کودکان، خاطرنشان کرد: برخی طرفها از اوضاع انسانی دشوار در سوریه برای اهداف سیاسی سوء استفاده می کنند.
وی با درخواست از همه کشورها برای خودداری از سوء استفاده از اوضاع انسانی سوریه، گفت: دولت سوریه همه تلاش خود را برای رساندن واکسن فلج اطفال به کودکان در مناطق مختلف این کشور به کار گرفته است.
المقداد تأکید کرد: کسانی که مانع از رسیدن واکسن فلج اطفال به کودکان می شوند، مسئول پیامدهای آن هستند.
وی افزود: برخی کشورها به تروریستها سلاح‌هایی پیشرفته داده‌اند که هواپیماهای امدادرسانی را سرنگون می‌کنند.
المقداد خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی هواپیمایی را که برای ساکنان مناطق "نبل" و "الزهراء" کمکهای انسانی حمل می کرد، سرنگون کردند.

" فيصل المقداد" اظهار داشت: براي حفظ كرامت شهروندان سوري ؛ توجه زيادي در زمینه ارائه خدمات بهداشتي و اجتماعي به مردم قائل هستيم .
وي در این کنفرانس مطبوعاتی که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، خاطرنشان کرد: گروه هاي تروريستي از طريق تاثير گذاري بر وضعيت انساني سوري ها قصد داشتند به اهداف خود برسند.
وي افزود: تروريست هايي از 83 كشور جهان، از مرزهاي سوريه عبور كردند و وارد اين كشور شدند.
المقداد خاطرنشان کرد: كشورهاي غربي با همکاری كشورهاي عربي از جمله عربستان، مردم سوريه را محاصره کرده اند.
فیصل المقداد ادامه داد: همه اقدامات کورکورانه فرانسه با اصول انقلاب این کشور تناقض دارد؛ فرانسه با گروه هاي تروريستي كه مردم سوريه را مي كشند ائتلاف کرده است.
معاون وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنان خود، از ايران ، روسيه ، ونزوئلا و چين به خاطر كمك به مردم سوريه تمجيد كرد.
وي اظهار داشت: آمريكا ، فرانسه ، تركيه و عربستان به گروه هاي تروريستي در سوريه سلاح می دهند.
المقداد تأکید کرد که دولت سوريه با همه سازمان ها درچارچوب سازمان ملل همكاري مي كند.
معاون وزير خارجه سوريه گفت: گروه هاي تروريستي كاروان هاي كمك هاي انساني را كه براي استان ها فرستاديم، مصادره كردند.
وي خاطرنشان کرد: بعد از اقدام تروريست ها در مصادره كمك هاي انساني، هيچ گونه اعتراضي را از سوي كشورهايي كه مدعي حمايت از ملت سوريه هستند، مشاهده نكرديم.
المقداد گفت: تصميم گرفتیم برای سوري هاي ساكن منطقه المعضميه کمک ارسال کنیم، اما گروه هاي مسلح به سوي كاروان ها تيراندازي كردند.
المقداد افزود: 60 هزار شهروند سوري در المعضمیه حتي يك محموله كمك هاي انساني هم به دست شان نرسيده است.
وي تأکید کرد: موفقيت عمده اي كه درالمعضميه حاصل شد، بايد ادامه پيدا كند و ما توانستيم كه بيش از 4 هزار نفر را كه تروريست ها از آن ها به عنوان سپر انساني استفاده می کردند، از آن منطقه نجات دهيم.
وي اظهار داشت: كمك هاي بين المللي درمقايسه با كمك هايي كه دولت سوريه به مردم مي كند ، كم و ناچيز است.
المقداد گفت: به سازمان هاي انسان دوستانه فرصت مي دهيم تا کمکهای خود را به هركودك سوري درهرجا كه باشد، برسانند.
معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: طی سالهای گذشته درسوريه اثري از فلج اطفال نبود، ولي در برهه اخير بيماري فلج اطفال در سوريه به ويژه در ديرالزور شيوع پيدا كرده است، و علت آن هم اقدام تروريست ها درجلوگيري از رسيدن واكنس اين بيماري به كودكان است.
المقداد گفت اقدام تروريست ها درجلوگيري از دستيابي شهروندان سوری به خدمات بهداشتي و تخريب مراكز درماني و كشتن پرسنل اين مراكز عامل شيوع بيماري  فلج اطفال است.

 

پربیننده ترین خبرها