400 عنصر"تیپ سپر پایتخت" تسلیم شدند

پاکسازی ته مانده های عناصر تروریستی در العزیزیه

پاکسازی ته مانده های عناصر تروریستی در العزیزیه
سه شنبه 14 آبان 1392 - 10:41

یگان های ارتش سوریه با اجرای عملیاتی که 48 ساعت به طول انجامید، امنیت و آرامش کامل را به روستای العزیزیه بازگرداند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از فرماندهان عملیاتی اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه عملیات سریع و برق آسایی را علیه گروه های مسلح در روستای العزیزیه در شمال شهر السفیره در ریف جنوبی حلب اجرا کردند.
این منبع خاطرنشان کرد که عملیات مزبور 48 ساعت ادامه داشته و طی آن آخرین عناصر مسلح باقی مانده در این روستا پاکسازی شدند.
وی افزود: تعقیب و پیگرد افراد مسلح در اطراف روستای العزیزیه و روستای تل العرن در مجاورت آن بعد از گذشت سه روز از بازگشت امنیت و آرامش به شهر السفیره در جریان است.
درگیری هایی نیز در غرب و شمال منطقه بنیامین و نزدیک کارخانه شیشه سازی، منطقه الکاستیلو، الزیاره، اطراف زندان مرکزی حلب و اطراف بیمارستان الکندی روی داد.
خبرگزاری دولتی سوریه هم در همین زمینه گزارش داد که تمامی عناصر گروه های مسلح در روستای عین الجماجمه کشته شدند و مهمات و خودروهای مسلح تروریست ها در جاده ارتباطی الباب به حلب منهدم شد.
یک منبع نظامی سوریه در ریف حمص نیز گفت: یگان های ارتش کنترل کامل منطقه الحزم الوسطانی در اطراف دو شهرک مهین و صدد در ریف حمص را بعد از متلاشی کردن آخرین گروههای تروریستی، بدست گرفتند.
وی افزود: همه عناصر گروه های مسلح در جاده صدد به مهین نیز کشته شدند و سه دستگاه خودروی مجهز به تیربار نیز مصادره شد.
این منبع تصریح کرد: یک یگان ارتش سوریه افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به "تیپ الغرباء" را در محل ایستگاه قطار در اطراف شهرک مهین از بین بردند و تیربارهای ساخت اسرائیل و سلاح های آنها را مصادره کردند.
شماری از افراد مسلح از جمله با تابعیت عراقی در روستاهای البیضا و الروضه در ریف شمالی لاذقیه در درگیری با ارتش کشته شدند و یک منبع نظامی گفت: چند خودروی حامل سلاح و مهمات و مجهز به تیربارهای سنگین در عملیاتی در روستای البویضه منهدم شد.
در همین راستا، شبکه روسیا الیوم به نقل از یک منبع نظامی سوریه نیز گفت: بیش از 400 فرد مسلح موسوم به "تیپ سپر پایتخت" روز دوشنبه خود را به ارتش سوریه در منطقه الغوطیه شرقیه و مناطق غربی شهر دمشق تسلیم ارتش کردند.
این شبکه افزود: اکثر این افراد مسلح سوری و اهل ناحیه دیرالعصافیر در منطقه الغوطیه الشرقیه شهر دمشق هستند.
به گفته این شبکه، ارتش سوریه این منطقه را در محاصره کامل خود در آورده و اهالی آن به روند تسلیم شدن افراد مسلح به ارتش سوریه کمک کردند.

این خبر در حالی منتشر می شود که این گروه تروریستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک چنین خبری را شایعه سازی خوانده و آن را تکذیب کرده است!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها