معاون وزیر خارجه سوریه به العالم چه گفت؟

معاون وزیر خارجه سوریه به العالم چه گفت؟
سه شنبه 14 آبان 1392 - 19:16

دمشق (العالم) ـ معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: امریکا، فرانسه، ترکیه و عربستان به ارائه تسلیحات به گروههای مسلح برای کشتار مردم سوریه به جای ارائه کمک های انسان دوستانه مبادرت می کنند.

فیصل مقداد، روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار کرد: ترکیه در بحران سوریه، نقش ویرانگری در پیش گرفته و زمینه ورود تروریست ها را از 83 کشور به دمشق فراهم کرده است.

وی با تأکید بر مشارکت دولت سوریه در کنفرانس ژنو-2 افزود: ما بر برگزاری موفق این کنفرانس تأکید داریم ؛ لذا باید برای آن به خوبی زمینه سازی شود و قبل از هر چیز و حتی پیش از آغاز کنفرانس، باید اصل پایان دادن به تروریسم و خشونت در دستور کار قرار گیرد.

مقداد درباره اظهارات وزیر امور خارجه امریکا در خصوص سوریه گفت: امریکا جبهه نفاق و گمراه کنندگی را علیه سوریه رهبری می کند و تلاش های این جبهه همچنان ادامه دارد. ما نیز به آنها اعلام می کنیم که به پایداری خود ادامه خواهیم داد و دستاوردهای ارتش سوریه در عرصه میدانی، سرنوشت نهایی این جنگ را رقم خواهد زد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه بیان کرد: طرف های حامی تروریست ها در سوریه کشورهای غربی از جمله امریکا و فرانسه و همچنین برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی هستند.

مقداد افزود: ملت سوریه، این کشورها را مسوول جنایات و ویرانگرهای موجود می دانند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد: امریکا، عربستان، فرانسه و ترکیه به جای ارائه کمک های انسانی به شهروندان سوری به ارایه سلاح به تروریست ها برای کشتار مردم  مبادرت می کنند.
MKH-5-10:33
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها