کارشناس استراتژیک سوری:

محور مقاومت درسوریه بر آمریکا فایق آمد

محور مقاومت درسوریه بر آمریکا فایق آمد
جمعه 17 آبان 1392 - 20:57

بیروت (العالم)- کارشناس نظامی و استراتژیک سوری گفت: توطئه علیه سوریه و محور مقاومت به شکست انجامید و کاری که باقیمانده، احیای مجدد ثبات در این کشور است که البته نیازمند وقت و زمان است.

امین حطیط روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: وقتی مهاجم به خاطر پایداری مدافع نمی تواند اهدافش را محقق کند این به معنای پیروزی مدافع و شکست مهاجم است.
این کارشناس برجسته مسایل راهبردی با بیان اینکه به دنبال پایداری سوریه، اهداف حمله کنندگان به این کشور به رهبری آمریکا که تمام قوایش را به کار گرفت، محقق نشد و این توطئه با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: ادامه درگیری در چارچوب تلاش برای احیای ثبات در سوریه قرار دارد و نتایج جنگ به نفع مقاومت است و آمریکا نیز می داند شکست خورده لذا مجبور به پذیرش راه حل سیاسی است در حالی که ابتدا بر راهکار نظامی تاکید می کرد.  
حطیط در ادامه این گفت و گوی تلویزیونی یادآور شد: راهکار نظامی آمریکا شکست خورده لذا تظاهر می کند خواستار راه حل مسالمت آمیز است و با عربستان، ترکیه و سایر کشورهای مشابه به عنوان آلت دست خود برخورد می کند و با اینگونه مانورها در صدد است بر این شکست سرپوش بگذارد.
وی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در جریان مقابله با گروه های مسلح را تکذیب و طرف مقابل را به استفاده از این سلاح متهم کرد و گفت: به همین دلیل نابودسازی سلاح شیمیایی هیچ تاثیری بر توانمندی نظامی ارتش سوریه نخواهد داشت.
AM - 08 - 15:50

پربیننده ترین خبرها