دردسرهای آزادی بیان در مغرب

دردسرهای آزادی بیان در مغرب
يکشنبه 26 آبان 1392 - 14:34

ابراز رضایت وزیر ارتباطات مغرب از وضعیت مطبوعات و آزادی بیان در این کشور با واکنش فعالان رسانه ای به موضوعی جنجال برانگیز در مغرب تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از رباط، "مصطفی الخلفی" وزیر ارتباطات مغرب، در سخنرانی روز ملی رسانه، وضع آزادی بیان رسانه ها را در این کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پرونده های فعالان رسانه ای در دادگاه های قضایی کاهش یافته و هیچ سایت خبری یا نشریه ای در سال جاری توقیف نشده است.

این اظهارات باعث شد تا فعالان رسانه ای و مدافعان حقوق بشر مغرب با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز به اظهارات وزیر ارتباطات واکنش نشان داده و خواستار لغو محدودیت ها و مجازات درج شده در قانون مطبوعات شدند.

"حمید مهداوی" سردبیر پایگاه خبری "موقع لکم"، به خبرنگار العالم گفت: وضعیت مطبوعات تغییر نکرده و این اعتراضات پاسخی به اظهارات وزیر ارتباطات است.

اتحادیه روزنامه نگاران مغرب نیز با صدور بیانیه ای تداوم خشونت ها علیه خبرنگاران را محکوم کرد. از سوی دیگر سازمان دفاع از آزادی بیان در مغرب با تجمع مقابل پارلمان این کشور خواستار لغو محدودیت های اعمال شده بر رسانه ها، روزنامه نگاران و نویسندگان شد

"محمد العونی" رئیس سازمان خبرنگاران گفت: وضعیت برای روزنامه نگاران ناامن شده است. رسانه های منتقد یا توقیف شده اند یا در آستانه توقیف قرار دارند.

"عبد الاله بن عبد السلام" از معاونان انجمن حقوق بشر مغرب، برخورد با روزنامه نگاران بر اساس قوانین جنایی و قانون ضد تروریسم را محکوم کرد و گفت: قانون مطبوعات باید بر اساس نیازهای زمان و با رعایت آزادی اندیشه و بیان تدوین شود.

 

11/16

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها