جلوگیری کویت از سفر شهروندان افراطی خود به سوریه

جلوگیری کویت از سفر شهروندان افراطی خود به سوریه
يکشنبه 26 آبان 1392 - 20:17

به دنبال افزایش ورود افراطیون از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه کویت به سوریه و پیوستن آنها به گروه های مسلح، وزارتخانه های اوقاف و کشور کویت برای جلوگیری از عزیمت این افراد به جنگ در سوریه برنامه ریزی و هماهنگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت شبکه المیادین به نقل از روزنامه "القبس" کویت نوشت: یک مقام مسئول در وزارت اوقاف کویت اعلام کرد که وزارتخانه های کشور و اوقاف در حال هماهنگی برای جلوگیری از عزیمت اتباع افراطی کویت به سوریه هستند.
القبس به نقل از منبع مذکور تأکید کرد که وزارت اوقاف کویت، اسامی شماری از افراطیون این کشور را که در گذشته بازپروری و آزاد شده اند، در اختیار وزارت کشور قرار داده است. همچنین راهکارهایی برای کنترل این افراد و جلوگیری از بازگشت آنها به سوی تفکرات افراطی تدوین و تصویب شده است.
این روزنامه کویتی به نقل از منابعی در وزارت اوقاف این کشور اعلام کرد که در ماههای اخیر شمار شهروندان کویتی که به تروریست های سوریه پیوسته اند، چند برابر شده است و کویتی ها از نظر تعداد در صدر فهرست جنگجویانی قرار دارند که از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد سوریه شده اند. از این رو، وزارت اوقاف کویت راهکارهای جدید و اقدامات شدیدی را برای کنترل کامل بروشورهای تبلیغات دینی در مساجد تدوین کرده و به خطبای مساجد هشدار داده است تا از سخنرانی افراد فاقد مجوز از وزارتخانه جلوگیری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها