موضع سوریه درباره موعد برگزاری کنفرانس ژنو2

موضع سوریه درباره موعد برگزاری کنفرانس ژنو2
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 22:15

وزارت خارجه سوریه از تعیین روز 22 ژانویه 2014 به عنوان موعد برگزاری کنفرانس ژنو 2 از سوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد استقبال کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "سانا" به نقل از یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، مشارکت هیات رسمی دولت سوریه در این کنفرانس به منظور تاکید بر خواسته های ملت سوریه به ویژه برای در هم کوبیدن تروریسم است.
این منبع افزود: درباره سخنان وزرای خارجه فرانسه، انگلستان و برخی از کشورهای عربی درباره اینکه بشار اسد رییس جمهور سوریه در دوره انتقالی جایگاهی ندارد، باید گفت که دوره استعمار که در آن دولتها را نصب و عزل می کرد، گذشته و آنان باید از این توهم بیرون آیند.  
وی ادامه داد: اگر آنان همچنان به چنین توهماتی اصرار دارند احتیاجی نیست در ژنو 2 حضور یابند چون ملت سوریه به آنان اجازه غصب حقشان در زمینه تعیین سرنوشت و رهبری را نمی دهد چه اینکه قاعده برگزاری کنفرانس، نه تحقق خواسته های قاتلان این ملت، بلکه تحقق منافع ملت سوریه است.  
این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اظهار داشت: هیات سوری نه برای تحویل قدرت بلکه برای تحقق مصلحت ملت سوریه از طریق حل سیاسی بحران و ساخت آینده کشور راهی ژنو می شود، لذا مزدوران غرب و دست پروردگان سازمانهای جاسوسی کشورهایشان حق تفسیر نظرات دیگران را ندارند به ویژه که مردم از ماهیت این عده که خواستار مداخله نظامی آمریکا و ریختن خون مردم سوریه شدند، آگاهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها