گزارشی از مبارزه زنان کرد سوریه با گروه‌های تروریستی

گزارشی از مبارزه زنان کرد سوریه با گروه‌های تروریستی
چهارشنبه 6 آذر 1392 - 22:40

سخنگوی کمیته های مردمی حمایت از کردهای سوریه، از نقش چشمگیر زنان در مبارزه با گروه های مسلح و تروریستی خبر داد.

به گزارش چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" در سایت خود با اشاره به اینکه زنان حدود 30 درصد از کمیته های مردمی کرد سوریه را تشکیل می دهند، به نقل از "ریتور خلیل" سخنگوی این کمیته ها نوشت: به دنبال استقبال روزافزون زنان کرد برای مبارزه با تروریست ها در سوریه، کمیته های دفاع مردمی زنان تشکیل شد. زنان کُرد 18 تا 30 سال در این کمیته ها مانند مردها پس از گذراندن دوره های آموزش نظامی فشرده و سخت، به مبارزه علیه تروریست ها می پردازند.  

وی افزود: زنان کُرد همانند مردان این حق را دارند که از این سرزمین دفاع کنند و آنها شایستگی و لیاقت خود را در نبرد با دشمنان ثابت کرده اند.

"خلیل" گفت: زنان مبارز کُرد حدود یک هفته پیش توانستند عناصر افراطی وابسته به "داعش" را از روستای "تلعین" از توابع "القامشلی" بیرون کنند؛ آنها همچنین 2 روز پیش نیز توانستند یک مقر گروه های مسلح را در روستای "الطویله" در غرب "الحسکه" تصرف کنند.

وی افزود: تنها پس از گذشت کمتر از دو ماه از تاسیس این کمیته ها، زنان مبارز در خطوط مقدم مناطق "عفرین"، "حلب"، "کوبانی" و "الجزیره" جنگیده و شایستگی و توان نظامی خود را ثابت کرده اند.آنها بسیاری از حملات گروه های تکفیری را ناکام گذاشتند و ثابت کردند به سطح بالایی از آگاهی و قدرت رسیده اند و می توانند سکاندار جامعه در عرصه های مختلف شوند.

"جمیله ولات"یکی از زنان مبارز کُرد سوریه به خبرگزاری " هاوار" گفت: درست است که بخشی از جوانان ما برای امرار معاش به خارج مهاجرت کرده اند، ولی کمیته هایی داریم که همواره از ما دفاع می کنند و ما زنان نیز آماده دفاع از وطن خود هستیم و به مزدوران اجازه نمی دهیم وارد مناطق کردنشین شوند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها