حماس خواستار حمایت ایتالیا از فلسطین شد

حماس خواستار حمایت ایتالیا از فلسطین شد
سه شنبه 12 آذر 1392 - 07:27

سخنگوی دولت حماس در نوار غزه تاکید کرد که عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ‌معنای به رسمیت شناختن و تایید جنایت های این رژیم علیه فلسطینیان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسراء مدلل"، سخنگوی دولت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به رسمیت شناختن جنایات روزانه این رژیم علیه فلسطینیان به ‌ویژه محاصره نوار غزه و ادامه شهرک سازی های صهیونیستی و برقرار بودن موانع ایست و بازرسی در اراضی اشغالی است .

مدلل با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر صلیب سرخ جهانی در غزه گفت: بسیار عجیب است که برخی کشورها روابط خود با رژیم صهیونیستی را گسترش داده و مستحکم می‌کنند و این رژیم همچنان به جنایات ضدبشری خود ادامه می‌دهد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی از استقبال مسئولان ایتالیایی از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که عادی‌سازی روابط با این رژیم در چارچوب عدم احترام به حقوق بشر و قوانین و معاهدات بین المللی قرار می‌گیرد .

مدلل با بیان اینکه مردم فلسطین از مواضع حمایتی مردم ایتالیا از مساله فلسطین تقدیر و تشکر می‌کنند، از توسعه روابط این کشور با رژیم صهیونیستی ابراز تعجب و تاسف کرد .

وی همچنین از مردم ایتالیا خواست برای درخواست آزادی و عدالت برای مردم فلسطین تظاهرات کنند و از دولت ایتالیا نیز خواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به ‌عنوان جنایتکار جنگی محاکمه کند .

از سوی دیگر سخنگوی دولت حماس در نوار غزه تاکید کرد که دولت متبوعش از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی و خواسته‌های مشروع آنان مبتنی بر پایان دادن به سیاست بازداشت‌های موقت و ارائه خدمات پزشکی مناسب به آن ها و دادن اجازه ملاقات به بستگانشان حمایت می‌کند

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها