موج اعتراض ها به طرح صهیونیستی "براور"

موج اعتراض ها به طرح صهیونیستی
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 22:09

با پی بردن فلسطینیان به جوانب خطرناک طرح صهیونیستی فراگیر موسوم به "براور" مبنی بر کوچاندن ده ها هزار فلسطینی از وطنشان، موجی از خشم و اعتراض سراسر اراضی فلسطین را دربرگرفت.

"صلاح خواجا" از اعضای ارشد ابتکار ملی فلسطین، روز چهارشنبه به خبرنگار العالم گفت: بدون شک ملت فلسطین با بدترین نوع کوچ اجباری و عملیات پاکسازی نژادی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حکایت مصادره حدود 80 هزار هکتار از اراضی فلسطین، تخریب 43 روستا و کوچاندن 70 هزار فلسطینی توسط رژیم اشغالگر مطرح است، افزود: فلسطینی های مقیم اراضی اشغالی سال 48 بویژه ساکنان النقب با بدترین شرایط کوچ اجباری گروهی مواجه هستند.
کرانه باختری رود  اردن نیز در چند ساعت گذشته شاهد تخریب چند ساختمان ساکنان منطقه الاغوار بویژه اهالی روستای العوجا بود؛ تخریب روزانه منازل فلسطینی ها در قدس نیز همچنان ادامه دارد و تل آویو معتقد است که در آینده باید مناطق (ج) از وجود فلسطینی ها پاکسازی شود.
"جمیل شحاده" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: هدف رژیم صهیونیستی از این اقدامات، سیطره بر بخش های جدیدی از کرانه باختری و به فراموشی سپردن راهکار تشکیل دو کشور مستقل است.
از سوی دیگر نظامیان صهیونیست که همواره به کوچاندن دسته جمعی فلسطینی ها از وطنشان می پرداند اینک برای پیشبرد هدف خود به شهرک نشینان صهیونیستی متوسل شده اند که به صورت روزمره دست به تجاوزگری آشکار علیه فلسطینی ها و اموال آنها می زنند.
"حنا عيسى" دبیرکل هیات اسلامی- مسیحی دفاع از قدس در گفت و گو با خبرنگار العالم تصریح کرد که اگر تدابیری عملی برای احیای وحدت و یکپارچگی فلسطینیان و پایان دادن به تجاوزگری های صهیونیست ها اندیشیده نشود، سرزمین فلسطین با فاجعه های هولناکی مواجه خواهد شد؛ بویژه این که رژیم صهیونیستی عملیات یهودی سازی را از قبل در قدس آغاز کرده و اینک دامنه این عملیات به النقب، الجلیل و کرانه باختری و... کشیده شده است.
طرح "براور" که از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی است، بخشی از طرح بزرگ تل آویو با هدف پاکسازی فلسطین از وجود فلسطینی هاست.
این طرح که پارلمان رژیم صهیونیستی آن را در روز 24 ژوئن 2013 به توصیه "ایهود براور" وزیر برنامه ریزی کابینه صهیونیستی(در سال 2011) برای کوچاندن ساکنان ده ها روستای فلسطینی در النقب، تصویب کرد، بر مصادره حدود 800 هزار دونم زمین فلسطینیان و مهاجرت اجباری 70 هزار فلسطینی از روستاهایشان در صحرای نقب متمرکز است.
هدف رژیم صهیونیستی از اجرای این طرح احداث شهرک‌های جدید صهیونیستی در اراضی فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها