فرار مخالفان سوریه از دست تروریست ها

فرار مخالفان سوریه از دست تروریست ها
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 17:53

العالم - مجله تایم آمریکا با انتشار مطلبی درباره تحولات سوریه و نگرانی مردم این کشور از تروریست ها نوشت بسیاری از مخالفان به دلیل گسترش فعالیت تروریستها اکنون دیدگاه خود را درباره مردی که قصد سرنگونی اش را داشتند، تغییر داده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مجله آمریکایی با درج سرگذشت تعداد زیادی از مردم سوریه، رویارویی مردم این کشور با گروههای تروریستی را بیان می کند و می نویسد: همه چیز از آنجایی شروع شد که "سعاد نوفل" معلم 40 ساله می خواست با پوشیدن شلوار در محل زندگی خود ظاهر شود اما با اعتراض گسترده ای از سوی تروریست های گروهک داعش که در الرقه برآن سیطره دارند، مواجه شد.
سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" به نقل از تایم نوشت: نوفل به این شرایط اعتراض کرد و یک روز با در دست گرفتن یک پلاکارد خواهان پایان ظلم و سرکوب شد. تروریست ها اوایل او را نادیده می گرفتند اما کم کم وی تهدید به ضرب و شتم شد، معلم 40 ساله سوری مقاومت کرد و به تنهایی در برابر گروهی ایستاد که ادعای برپایی یک دولت (به اصطلاح) اسلامی در عراق و شام را دارد و به قول او یک گروه کوچک اما قدرتمند.

در ادامه اعتراضات وی تهدید به مرگ شد و به ناچار به ترکیه گریخت و اینک در یک خانه امن، و در تعجب از آنچه بر سر "جنبش سوریه" آمد به سر می برد.
مجله تایم خاطرنشان می کند که این اتفاق فقط برای سعاد رخ نداده است و بسیاری از فعالان سوری که برای سرنگونی دولت بشار اسد قیام کرده بودند اکنون مورد تهدید گروههای تندرویی قرار دارند که رویای تبدیل سوریه به مرکز خلافت را در سر می پرورانند.

این مجله آمریکایی به نقل از از این یکی از فعالان مخالف سوریه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بین داعش و اسد یکی را انتخاب کنیم، من بشار اسد را انتخاب خواهم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها