افزایش صادرات تسلیحات از کانادا به بحرین

افزایش صادرات تسلیحات از کانادا به بحرین
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 20:11

العالم -پایگاه خبری "ذا سبیک" کانادا، فاش کرد که به اذعان مقامات این کشور، بحرین از کشورهایی است که به تازگی به مشتریان جدید سلاح و مهمات ساخت این کشور ملحق شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، این منبع خبری به تحلیل های روزنامه های کانادایی مبنی بر افزایش صد در صدی صادرات تسلیحاتی کانادا به این کشورها در سال 2012 در مقایسه با سال 2011 پرداخته و خاطرنشان کرده است که صادرات نظامی کانادا به بحرین در سال 2011 از صفر به 250 هزار دلار در همان سال رسیده است.

این منبع خبری به نقل از "رولان پاریس" مدیر مرکز تحقیقات سیاسی بین المللی دانشگاه "اتاوا " نوشته است که افزایش صادارات نظامی کانادا به بحرین درست در زمانی است که رژیم آل خلیفه به سرکوب خشونت آمیز انقلابیون و شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز می پردازد، امری که شگفت آور است.

از سوی دیگر "والتر دورن" مدیر تحقیقات بین الملل دانشکده نظامی کانادا، اظهار داشت: تنوع طلبی یکی از اصول اقتصاد جهانی است زیرا درحالی که ما شاهد کاهش بودجه نظامی کشورهای غربی هستیم، پس طبیعی است که کارخانه های تسلیحاتی در جستجوی بازارهای جدید باشند.

وی در عین حال افزود: البته این یک زنگ خطر است که دلار به انگیزه اصلی در انعقاد قراردادهای تجاری تبدیل شود زیرا به این طریق صدور تسلیحات با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

رژیم آل خلیفه از این تسلیحات به منظور مقابله با تظاهرات مردمی در بحرین استفاده می کند.

به عقیده ناظران افشای این گزارش درحالی است که دولت کانادا همواره خود را یکی از مدعیان دفاع از حقوق بشر عنوان کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها