شرایط عربستان برای فراموشی کینه ها با قطر

شرایط عربستان برای فراموشی کینه ها با قطر
دوشنبه 25 آذر 1392 - 20:05

العالم - پادشاه عربستان در دیدار با امیر قطر برای تحقق آشتی پایدار میان دو کشور، بر لزوم توجه مقام های دوحه به پنج موضوع مورد نظر ریاض تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم،  یک منبع خلیجی به روزنامه " الرای الیوم " گفت : عبدالله بن عبدالعزیز که دو هفته پیش در حضور امیر کویت با تمیم بن حمد امیر قطر دیدار داشت، از حمایت دوحه از اخوان المسلمین مصر وموضع گیری علیه عبدالفتاح سیسی اظهار نگرانی کرد.

این منبع افزود: همچنین توقف حمایت از اخوان المسلمین، پایبندی قطر به سیاست عربی در حمایت از حکومت فعلی در مصر و نیز پایان دادن به اقدام های تحریک آمیز شبکه الجزیره علیه مقام های مصر از خواست های مورد اشاره پادشاه سالخورده عربستان از امیر جوان قطر بوده است.

به گفته این منبع، شاه عربستان از امیرقطر که وعده داد با پنج خواسته ریاض برخوردی مثبت داشته باشد، خواست یادداشت توافق در این خصوص را امضا کند و پس از آن در حضور شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت یادداشتی میان طرفین امضاء شد.

این منبع گفت که علت امضای این یادداشت، آن است که قطر به توافق های سابق پایبند نبوده است.

" بدرعبدالعاطی " سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در گفتگو با رشا نبیل یک فعال رسانه ای مصری، وجود تماسها برای آشتی میان مصر وقطر به منظور تصحیح روابط را رد کرد و گفت که مسایل مشخصی وجود دارد که ما پیشتر به اطلاع طرف قطری رساندیم وفعالیت های شبکه الجزیره یکی از این اختلافات است.

پربیننده ترین خبرها