اتحاد تروریست های الاسیر و بندر برای نابودی لبنان

اتحاد تروریست های الاسیر و بندر برای نابودی لبنان
سه شنبه 26 آذر 1392 - 12:44

حمله یکشنبه شب عوامل مسلح به ارتش لبنان در شهر صیدا نشان از حضور عوامل انتحاری در این کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اثر حمله افراد مسلح به دو پاسگاه ارتش لبنان در شهر صیدا درجنوب این کشور، یک گروهبان ارتش و چهار فرد مسلح از جمله یک عامل انتحاری کشته شدند.

در اولین حمله یک فرد مسلح پس از عبور از پاسگاه "الاولی" در شمال شهر صیدا به سوی نیروهای ارتش نارنجک پرتاب کرد که در این حمله 2 سرباز مجروح شدند و فرد مسلح در تیراندازی نیروهای ارتش کشته شدند. در دومین حمله سه فرد مسلح سوار بر خودرو به پاسگاه ارتش در محله "مجدلیون" در صیدا حمله کردند و یکی از این افراد خود را با نارنجک دستی منفجر کرد. این حمله به کشته شدن یک سرباز ارتش و زخمی شدن یک نفر دیگر منجر شد. یکی از این کشته شدگان کمربند انتحاری با خود داشت که موفق به منفجر شدنش نشد.

روزنامه السفیر به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی نوشت: ارتش قبل از حملات به ایست های خود در مناطق الاولی و مجدلیون، می دانست که تروریست ها قصد اجرای حملات دراین مناطق را دارند و آنچه از تروریست ها به دست آمده است، نشان می دهد که آن ها در صدد انجام اقداماتی خطرناک تر بودند.

این منبع می گوید: هر 2 گروهی که به 2 ایست بازرسی مختلف حمله کردند، از یک گروه بودند و ارتباط خویشاوندی داشتند.

پس از این حمله، ارتش لبنان به برخی از اماکن حضور تروریست ها و عناصر مرتبط با آنها حمله کرد. گفته می شود این افراد با گروه فلسطینی "جند الشام" در اردوگاه آوارگان فلسطینی "عين الحلوه" ارتباط دارند و همه از طرفداران "احمد الاسير" روحانی سلفی تندروی فراری هستند.

احمد الاسیر پس از حمله به ارتش لبنان در صیدا فراری شده است.

منابع امنیتی به روزنامه السفیر گفتند، هدف از این حملات ضربه زدن به امنیت لبنان و دامن زدن به حوادث امنیتی پس از شکست خوردن تروریست ها در طرابلس است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها