"الکسا" اعراب را رسوا کرد !

چهارشنبه 27 آذر 1392 - 11:05

نویسنده و روزنامه نگار عرب تأکید کرد، "الکسا" نام موج سرمایی است که کشورهای عربی را فرا گرفته و آنها را رسوا کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رشاد ابو شاور" در مطلبی در القدس العربی نوشت: نخست از کشورهای ثروتمند (عربی) شروع می کنیم .. سیل خیابانهای شهر ریاض را در بر گرفته که البته این موضوع جدیدی نیست و قبلا نیز اینگونه حوادث صورت گرفته و ما را شوکه کرده است؛ این درحالی است که عربستان کشور فقیری نیست و درآمد نفتی آن به میلیاردها دلار می رسد .. پس چرا خیابانهای این کشور در آب غرق می شود ؟!
وی افزود: زیرساختها دلیل این مسأله است .. این شهر فاضلاب ندارد و نمی تواند آبهای جاری شده در خیابانها را هدایت کند .. این امر به معنای آن است که مؤسسه ها و نهادها هیچ نقشی ندارند، هیچگونه بازخواستی نیست و از اشتباهات گذشته درس گرفته نمی شود.
ابوشاور خاطرنشان کرد: اگر خیابانهای غزه غرق در آب می شود این امر غافلگیر کننده نیست، زیرا غزه نه نفت دارد و نه میلیاردها دلار سرمایه و بسیاری از زیرساختهای آن که همان تونل‌ها هستند در دوران مرسی تخریب شد.
ابوشاور تأکید کرد: کشورهای عربی منطقه این صفتها را دارند: فساد، سوء مدیریت، نبود آموزش .
وی ادامه داد: چند روز قبل "عمرالسعید" شهروند عربستانی به دلیل درخواست حکومت مشروطه سلطنتی، به تحمل 400 ضربه شلاق و 4 سال زندان محکوم شد.
ابوشاور با اشاره به اوضاع بسیار بد آوارگان سوری اظهار داشت: الکسا کسانی را که خود را نگران آوارگان سوری نشان می دادند رسوا کرد؛ آنهایی که دختران کم سن و سال آواره سوری را برای لذت خود و به بهانه حمایت از این دختران مورد سوء استفاده قرار داده و پس از استفاده فورا دور انداختند.
این نویسنده فلسطینی خاطرنشان کرد: اوضاع فعلی آوارگان سوری مانند وضعیت ما فلسطینی ها پس از نکبت سال 48 است .. هنگامی که در سال 1951 برف بارید درحالیکه ما در اردوگاه های بیت لحم و الدهیشه و ... بودیم. در آن زمان من به همراه خانواده ام در این اردوگاه ها زندگی می کردم.
وی افزود: در آن سال ما به حال خود رها شده بودیم و مجبور بودیم در چادرها و روی گل و لای بخوابیم درحالیکه آب از سقف می چکید و ما گرسنه بودیم .. ما در سرما و گرسنگی رنج می کشیدیم و هیچ دستی برای نجات ما دراز نمی شد.
ابوشاور تأکید کرد: پس از بارش برف و موج سرمای الکسا، رنجهایمان را در اردوگاه الدهیشه به یاد آوردم و اکنون به یاد خانواده های سوری در اردوگاه الزعتری (اردن) و اردوگاه های لبنان هستم و رنج و مشکلات آنان را درک می کم .
ابوشاور اظهار داشت: اعراب در آن زمان دست کمک به سوی ما دراز نکردند و تاریخ دوباره (در سوریه) تکرار شد.
ابوشاور تأکید کرد: باید برای وضعیت آوارگان عرب گریه کنیم .. فلسطینیها، عراقی ها و سوری ها همگی فرزندان این امت ستمدیده هستند. 
وی گفت: الکسا اعراب  را رسوا کرد و نشان داد که آنان چیزی از برادری نمی دانند. سرزمینی که با یک وجب آب غرق می شود و هیچ کارخانه ای در آن وجود ندارد و تنها ارتباط آن با فن آوری استفاده های پلیسی برای جمع آوری اطلاعات از افراد مشکوک است.
ابوشاور خاطرنشان کرد: اوضاع تأسف بار اعراب بر هیچ کس پوشیده نیست ولی الکسا آنها را نزد دیگران رسوا کرد.

پربیننده ترین خبرها