نصرالله: پیروزی های مقاومت افق های جدیدی را گشود

نصرالله: پیروزی های مقاومت افق های جدیدی را گشود
جمعه 29 آذر 1392 - 16:40

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به پیروزی های متعدد مقاومت علیه دشمنان گفت: پیروزی های مقاومت طرح های سازشکارانه را در منطقه از بین برد و افق های جدیدی را گشود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت شهید "حسان اللقیس" از فرماندهان مقاومت در مجتمع سید الشهداء در ضاحیه جنوب بیروت با ستایش از شهدای مقاومت و دستاوردهای آنها گفت: حسان اللقیس از فرماندهان مقاومت، عاشق شهادت و از مغزهای درخشان مقاومت بود.ماهیت ماموریت این شهدا به گونه ای بود که امکان معرفی آنها نبود و آنها قبل از شهادت، ناشناس باقی مانده بودند.

دبیرکل حزب الله، با تشکر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت شهید حسان اللقیس فرمانده مقاومت و تسلیت به مناسبت شهادت وی افزود: شبانه روز، همه تلاش های شهدا، خدمت در مسیر مقاومت بوده است و خانواده های شهدا عزیزان خود را نثار مقاومت کرده اند.

دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود که به صورت همزمان از شبکه خبری العالم پخش شد، تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که بتوان درباره دستاوردهای این شهدا بویژه فرماندهان مقاومت، خصوصیات و شخصیت آنها سخن بگوییم.

وی درباره شخصیت شهید حسان اللقیس گفت: او عاشق شهادت و یکی از مغزهای بارز و درخشان مقاومت بود و تحقیقات درباره شهادتش ادامه دارد.

جنگ مغزهای متفکر؛ اسرائیل مسئولیت ترور شهید اللقیس را پذیرفت

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: دشمن در سالهاي گذشته همواره از جنگ مغزهاي متفكر سخن مي گفت و يكي از اين مغزهاي مقاومت شهيد اللقيس بود.حسان اللقيس همواره مي گفت جنگ با دشمن تمام نشده است و او براي همه برادر، دوست و مونس بود.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: شهيد اللقیس يكي از مغزهايي بود كه دشمن صهيونيستي وي را هدف قرار داد. تمام نشانه ها حاكي از دست داشتن دشمن صهيونيستي در ترور وي است.از اخبار و گزارش هاي منتشر شده در رسانه هاي گروهي و رسانه های صهيونيستي اینگونه برداشت مي شود که دشمن مسئوليت ترور وی را پذيرفته است. 

ترور، راهکار صهیونیست ها در مقابل پیروزی های مقاومت

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما از سالها پیش هزینه پیروزی های خود بر دشمن، التزام به مقاومت و باقی ماندن در جایگاه مقاومت و آمادگی برای مقابله با دشمن را پرداخته و می پردازیم. ترور حاج حسان در چارچوب انتقام جویی از پیروزی های گذشته مقاومت ترور شد.

وی گفت: پیروزهای مقاومت طرح های سازش و تسلیم شدن را از بین برد و افق های جدیدی را گشود.

تلاش حزب الله برای دفاع از كشور است

سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: تلاش حزب الله دفاع از كشور و كرامت آن در برابر دشمن است و فرماندهان ما كه ترور شدند، در قلب نبرد با دشمن حضور داشتند.

وي افزود: پيروزي هاي مقاومت براي در هم كوبيدن طرح هاي مذبوحانه و سازشكارانه بود و افقهاي جديدي را در منطقه گشود.  

نصرالله ادامه داد: اخبار منتشر شده درباره تعداد شهداي ما در سوريه دروغی مستمر و بخشي از جنگ رواني عليه مقاومت است. از منظر داخلي هم، جنگ عليه حزب الله ارتباطي با مسائل سياسي لبنان ندارد و هدف آن ضربه زدن به مقاومت است.

راه مقاومت، شهادت است؛ انتقام خون شهید را می گیریم

سيد حسن نصرالله گفت: راه ما، راه شهادت و مقاومت است و ما آماده تقديم شهداي بيشتر هستيم. تلاش دشمنان براي تنش آلود نشان دادن مقاومت، خيالپردازي و رويا است.

دبير كل حزب الله لبنان ادامه داد:هنوز به مرحله اعلام بسيج عمومي نرسيده ايم و نشانه ها از آن حاكي است که در آينده نيز نيازي به چنين اقداماتی نخواهد بود.

نصرالله تاکید کرد: قاتلان دير يا زود مجازات خواهند شد، خون شهدايمان هدر نمي رود و اشخاصي كه برادرانمان را به شهادت رساندند، هرگز در امان نيستند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد، انتقام خون شهید حسان اللقیس را در هر کجای جهان که باشند، می گیریم.

بيانيه طرابلس به حزب الله اعلام جنگ داد

سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان بيانيه گروه 14 مارس به رياست "سعد حريري" نخست وزير سابق اين كشور را بيانيه اي خطرناك و بي سابقه دانست و گفت: بيانيه اي كه در طرابلس صادر شد، ما را تكفيري، انحصارطلب، عامل انفجارها و قاتل خواند.

نصرالله تصريح كرد: هدف از اعلاميه طرابلس، اعلام جنگ عليه حزب الله است. اما نبرد حزب الله با اسراييل است نه با دشمنان سياسي داخلي؛ البته حزب الله اجازه نمي دهد كسي با او بازي كند.

دبير كل حزب الله لبنان از طرف هاي سياسي لبناني خواست، "راهي براي بازگشت به آشتي باقي بگذارند".

در لبنان كسي بي طرف نيست

سید حسن نصرالله درباره حوادث اخير در شهرهاي طرابلس و صيدا و حمله به نظاميان ارتش لبنان، گفت: كسي اجازه ندارد خطر تعدي به ارتش لبنان را كم اهميت جلوه دهد. ما از ارتش لبنان حمايت مي كنيم، چون تنها نهادي است كه همچنان از احترام و اتفاق نظر ملي برخورداراست و ما هميشه خواستار حمايت از تشكيلات نظامي، دورساختن آن از خطر و مخالف ابراز ترديد علیه آن هستيم.

دبير كل حزب الله لبنان ادامه داد: همچنان معتقد به ضرورت تشكيل "دولت وحدت ملي" هستيم و دعوت به "دولت بي طرف" را فريبكاري مي دانيم، چون در لبنان بي طرف وجود ندارد. 

وي افزود: راه نجات لبنان در اين مرحله خطرناك، تشكيل دولت وحدت ملي است نه فرار به سوي تشكيل دولت بي طرف. به نظر من كسي در لبنان نمي خواهد در رياست جمهوري خلاء ايجاد شود.

سيد حسن نصرالله ادامه داد:حاكميت واقعي آن است كه رييس جمهور را بدون پذيرش فشارهاي خارجي انتخاب كنيم. ما با خلا سياسي به طور قاطع مخالفيم و تمام تلاشمان را براي انتخاب رئيس جمهور در زمان مقرر به كار خواهيم گرفت.

نبرد سوريه، نبرد موجوديت است

دبيركل حزب الله لبنان جريان تكفيري در سوريه را نه تنها تهديدي براي اقليت ها بلكه براي همه دانست وگفت: رويدادهاي سوريه تهديدي براي ملت سوريه، لبنان، منطقه و مساله فلسطين است.

نصرالله تاكيد كرد: مرتبط دانستن تمام مشكلات به حضور حزب الله در سوريه غيرمنطقي است و فشارها تغييري در موضع حزب الله نسبت به سوريه ايجاد نمي كند، چون اين نبرد، نبرد موجوديت است.

وي تصريح كرد:شهداي ما شرف ما هستند، لذا هر كسي به آنها توهين كند، به شرفمان توهين كرده است.

سيد حسن نصرالله گفت:حضور ما در سوريه، مساله حكومت در لبنان يا تشكيل دولت نيست، بلكه موضوع عميق تر از آن است. به نظر مي رسد برخي به خاطر خشم، كينه و شكست مي خواهند كشور را به سوي انفجار سوق دهند. در اين ميان موضوعاتي جديد و خطرناك وجود دارد كه همه ما در اين مرحله باید به آنها دقت کنیم.

پربیننده ترین خبرها