پایگاه اینترنتی "مرآة البحرین" تشریح کرد:

چرا رژیم بحرین، شیخ سلمان را بازداشت کرد؟

چرا رژیم بحرین، شیخ سلمان را بازداشت کرد؟
شنبه 7 دی 1392 - 22:50

انتشار خبر بازداشت شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، خشم مردمی را برانگیخت که امید و آرزوهای خود را در آن مرد متجلی می دیدند، به همین سبب به خیابان ها ریختند و در برابر گلوله های گاز اشک آور مزدوران آل خلیفه سینه سپر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت تحلیل "مرآة البحرین" در واکنش به خبر بازداشت شیخ سلمان نوشت: سئوال این است که چرا رژیم آل خلیفه دست به چنین حماقتی زد و یکی از رهبران برجسته مخالفان بحرینی را بازداشت کرد؟ مرآه البحرین پایگاه اینترنتی مخالفان بحرینی به این پرسش پاسخی تحلیلی داده است.

شیخ علی سلمان، به سبب اظهارات روز گذشته اش در خصوص ارزیابی تحرکات انقلاب بحرین در سال 2013، تحت بازجویی قرار گرفته است. خلاصه اظهارات شیخ علی سلمان آن بود که "اقدامات تشریفاتی و صوری حکومت به شکست انجامیده و در کشور تغییری حاصل نشده است. بحرین همچنان تحت نظامی سرکوبگر اداره می شود که بدیهی ترین چشمداشت های انسانی را سرکوب می کند.او سخنانش را اینگونه آغاز کرد، اما مطالب مهم تر در پایان سخنرانی شیخ سلمان آمده است.

واقعیت هایی که در آغاز سخنرانی وی وجود دارد، نیاز به اثبات ندارد؛ شیخ علی سلمان، به دنبال پاسخی برای "چشمداشت های بدیهی انسانی" است که برآورده نشده است. وی تاکید کرد که "دیگر نمی توان بحرین را به شیوه تک روی و استبداد مطلق اداره کرد". واقعیت این است که بحرین را نمی توان به شیوه سال 1783 و با توسل به زور اداره کرد. این شیوه قبیله ای، به تاریخ پیوسته است و چشمداشت های انسانی، فراتر از دیدگاه قبیله ای است. ملت بحرین، به دنبال آینده ای است که حاکمیت قبیله ای جلوی تحقق آن را می گیرد، حاکمیتی که شیوه حکومتی سال 1783 را تنها شیوۀ ممکن برای حاکمیت می داند. نویدهای پادشاه بحرین درباره رویکردهای بین المللی، کاملا مغایر با آن چیزی است که شیخ علی سلمان آن را رویکردهای بین المللی می داند. از نظر شیخ علی سلمان، معنی رویکردهای بین المللی آن است که دولت، از حکومتی که توسط یک قبیله اداره می شود، به حکومتی تغییر ماهیت دهد که توسط مردم اداره می شود.

پادشاه بحرین، سخنرانی شیخ علی سلمان را انقلابی ضد سخنرانی خود و قبیله اش ارزیابی می کند و آن را ضد نوید ملوکانه خود می یابد، به ویژه که شیخ علی سلمان، عقده رژیم را به وضوح در خلاصه آخر سخنانش مشخص کرد و گفت: "رژیم، عقده ای دارد که نشانه های آن، در همه جا ظاهر می شود. رژیم می خواهد وجود شیعیان را در بحرین انکار کند، می خواهد همه نشانه های وجود تشیع در این کشور را پنهان نگه دارد، مسجد "فرمانده محمد البربغی" 400 سال قدمت دارد و این در حالی است که عمر خاندان حاکم تنها به 230 می رسد به همین سبب در پی نابود کردن این مسجد یا مخفی کردن آن از انظار عمومی بر می آید."

بازجویی هایی پلیسی، نمی تواند واقعیت های تاریخ را تغییر دهد، جلوگیری از سخنرانی در ملا عام نمی تواند گلوی حقیقت را ببندد و از شنیده شدن صدای حقیقت در فضای اجتماعی ممانعت کند. همان طور که شیخ علی سلمان تاکید کرد "سر سوزنی هم عقب نخواهیم نشست و سال 2014 را به سال ادامه مبارزه مسالمت آمیز تبدیل خواهیم کرد". همین جمله است که علم مخالفت را برافراشته تر ساخت و موجب شنیده شدن این سخن از شیخ علی سلمان شد که "نمی توانید ما را از صفحه بحرین پاک کنید." مردم بحرین، پیش از سال 1783 نیز در این کشور بوده اند و نمی توان تاریخ این ملت را پاک کرد، تاریخ از حافظه مردم پاک نمی شود، شیخ علی سلیمان، صدای حافظه مردم بحرین بود و مردم بحرین بدون حق داشتن حافظه تاریخی، بر سر هیچ چیز سازش نخواهند کرد.

آن چه شیخ علی سلمان در سخنان روز گذشته خود بیان داشت، خلاصه وقایع سال 2013 نبود، بلکه خلاصه تاریخی مستمر از سال 1783 تاکنون بود و با این سخنانش در برابر پادشاه و قبیله اش، جبهه گیری کرد.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه، شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی را امروز بازداشت کردند. جمعیت الوفاق بحرین بر روی صفحه خود در پایگاه اجتماعی تویتر، از بازداشت دبیرکل این جمعیت و انتقال او به ساختمان تحقیقات جنایی خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها