پاسخ غافلگیرکننده 8 مارس به تصمیم رئیس جمهور

پاسخ غافلگیرکننده 8 مارس به تصمیم رئیس جمهور
سه شنبه 10 دی 1392 - 14:52

منابع مطبوعاتی به نقل از ائتلاف 8 مارس گزارش می دهند که پاسخ این ائتلاف به درخواست میشل سلیمان رئیس جمهور این کشور برای تشکیل دولت آتی، غافگیرکننده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی اعلام تصمیم میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان برای تشکیل دولت فراگیر بدون در نظر گرفتن سهم خواهی های سیاسی، یک منبع پارلمانی در ائتلاف 8 مارس درباره احتمال تشکیل کابینه میشل سلیمان گفت: تاکنون تصمیم رسمی گرفته نشده و هنوز رایزنی در این باره ادامه دارد.

وی به روزنامه الاخبار گفت: پیش از تصمیم نهایی رئیس جمهور، مجبور نیستیم که موضع خود را اعلام کنیم، چون این مسئله ای خطرناک است و پاسخ ما نیز غافگیرکننده خواهد بود.

از سوی دیگر منابع پارلمانی سرشناس لبنانی در فراکسیون "تغییر و اصلاح" عدم معرفی وزرای جدید از سوی "جریان آزاد ملی" در دولت جدید سلیمان را دور از ذهن خواند و گفت: ما همواره به قانون اساسی و حکومت وفادار هستیم و اکنون درحال رایزنی با همپیمانانمان هستیم.

منابع نزدیک به رئیس جمهورلبنان، موافقت درباره تاریخ 26 ژانویه آینده برای تشکیل کابینه جدید تکذیب و تاکید کردند که رایزنی ها هنوز هم ادامه دارد.

میشل سلیمان آخرین مهلت تشکیل دولت جدید در این کشور را تاریخ 25 مارس سال 2014 (5 فروردین) اعلام کرده است.مخالفت احزاب رقیب در لبنان بر سر نحوه تشکیل کابینه مانع از آن شده تا تلاش‌های "تمام سلام" نخست وزیر منتخب این کشور به نتیجه برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها