روایت ساکنان عدرا از لحظه‌هایی دلهره آور + فیلم

سه شنبه 10 دی 1392 - 16:53

ارتش سوريه بيش از پنج هزار نفر از ساکنان "عدرا" در حومه دمشق را كه گروه هاي مسلح تروريست به گروگان گرفته بودند، آزاد كرد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، ساکنان عدرا پس از آزادی بخش هایی از این شهر اعلام كردند كه افراد مسلح تروريست، از خروج مردم از منزل براي تهيه مایحتاج و اقلام مورد نیاز خود جلوگيري مي كردند.

افراد مسلح ساكنان اين شهر را به مدت چند هفته و به منظور استفاده از آنان به عنوان سپر انساني گروگان گرفته بودند؛ ارتش سوريه توانست هزاران نفر از آنها را آزاد كند. تروريست ها همچنین شمار زيادي از مردم را در اين شهر به قتل رسانده اند.

يكي از فرماندهان ارتش سوريه در اين خصوص اعلام كرد: ساكنان شهر عدرا تظاهرات بزرگي عليه تروريست ها برگزار كردند و با نيروهاي ارتش براي از بين بردن تجهيزات و خودروهاي تروريست ها همكاري می کنند.

يكي از ساكنان اين شهر به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوريه پس از آزادی مناطقی از عدرا، مردم را مورد حمايت خود قرار داده و مردم نيز با آب و غذا از آنها استقبال كردند.

چند تن ديگر از شهروندان عدرا تاكيد كرد كه افراد مسلح در زمان سیطره بر شهر، قتل و آواره كردن شهروندان و شكنجه آنها را در دستور کار خود قرار داده بودند.

دولت سوريه اعلام كرده است که سازمان هاي بين الملل تاکنون در خصوص ارسال كمك هاي انساني به شهر عدرا اقدامی نكرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها