الرمادی؛ چادرهای تحصن یا کارگاه بمب‌سازی؟!

الرمادی؛ چادرهای تحصن یا کارگاه بمب‌سازی؟!
سه شنبه 10 دی 1392 - 19:49

خبرنگار العالم از عراق گزارش داد: بعد از برچیدن چادرهایی که ظاهرا برای "تحصن" در الرمادی استفاده می شد، مشخص گردید که این چادرها کارگاه‌های ساخت مین و بمب و جاسازی آنها در خودروها بوده است.

"حیدر قاسم" خبرنگار العالم در عراق گفت: تروریست ها همین چادرها را هم بمب گذاری کرده بودند تا به محض رسیدن ارتش عراق یا عشایر آنها را منفجر کنند، در حالی که بعضی از مردم عراق از ماهیت این اعتصاب ها بی خبر بوده و آن را یک اعتراض مسالمت آمیز می پنداشتند و حتی برخی شخصیت های سیاسی از آن حمایت کردند.

حیدر قاسم خاطرنشان کرد: این چادرها در مسیر جاده ترانزیتی که عراق را به سوریه متصل می کند، برپا شده بودند و در حالی که تروریست ها از آن برای ورود سلاح و کالاهای قاچاق به کشور استفاده می کردند؛ دولت عراق به سبب انسداد جاده، روزانه صدها هزار دلار متضرر می شد، اما سرانجام بعد از گذشت بیش از یک سال این جاده بازگشایی شد.

خبرنگار ما با اشاره به این که اغلب مردم عراق از ماهیت این تحصن ها و ارتباط آن با "القاعده" باخبر بودند، افزود: با این حال 40 تن از نمایندگان حزب المتحدون در پارلمان، درپی برچیدن چادرهای تروریستی استعفا کردند و با این اقدام، گامی در جهت دفاع از گروه های تروریستی برداشتند.

حیدر قاسم در توضیح اوضاع الانبار گفت: شهر آرام است و نیروهای امنیتی کنترل اوضاع را به دست گرفته اند. تعدادی از تروریست ها گریخته و اغلب آنها بازداشت شده اند و در تلویزیون به اقدامات تروریستی خود اعتراف کرده اند.

خبرنگار ما همچنین به نارضایتی مردم از حمایت شیوخ برخی قبایل از تروریست های شناخته شده اشاره کرد و گفت: این در حالی است که بیشتر عملیات های تروریستی در ماههای اخیر از منطقه الانبار نشأت گرفته و برخی چهره های بارز تروریستی از میادین اعتصاب و اعتراض، به عنوان مکان امنی برای دور ماندن از دسترس نیروهای امنیتی عراق استفاده می کردند.

فارس الدلیمی رئیس شورای "نجات" الانبار نیز در گفتگو با العالم تصریح کرد: عشایر و پلیس عراق همچنان برای یافتن تروریست ها و عناصر وابسته به القاعده - که در پی برچیده شدن چادرهای فتنه در الرمادی گریخته اند- تلاش می کنند.

الدلیمی افزود: عشایر برای برچیدن چادرها از بزرگراه و بازگشایی آن برای عبور خودروها، با پلیس عراق همکاری کردند، اما عناصر وابسته به القاعده که در خیمه ها مستقر بودند، اکنون در مناطق نزدیک به میدان های تحصن پراکنده شده اند و از سوی پلیس الانبار تحت تعقیب قرار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها