بحرین، انقلاب‌های عربی را کودتا می‌داند

بحرین، انقلاب‌های عربی را کودتا می‌داند
شنبه 14 دی 1392 - 19:16

وزیر اطلاع رسانی بحرین و سخنگوی رسمی رژیم آل خلیفه، انقلاب های عربی را کودتایی نرم برای تجزیه کشورهای منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سمیره رجب" وزیر اطلاع رسانی رژیم آل خلیفه عصر جمعه در تلویزیون دولتی این کشور ضمن مقایسه این کشور با مصر گفت: مصر و بحرین از ژانویه سال 2011  از نظر نوع بحران و دخالت خارجی که جهان عرب را فرا گرفته بود، در یک سنگر قرار داشتند.

وی افزود: ویرانگری از صفات انقلاب نیست و انقلاب حرکتی در جهت بهتر شدن اوضاع است؛ آنچه در دوره گذشته در مصر رخ داد، تغییری برای بهتر شدن اوضاع نبود. البته اتفاقات 30 جولای 2013  در مصر انقلاب به حساب می آید، زیرا به نظر ما با هدف اصلاح امور و برقراری ثبات در این کشور و به تبع آن ثبات در منطقه انجام شد.

سمیره رجب در ادامه سخنانش، انقلاب های عربی منطقه علیه نظام های دیکتاتوری را "حرکتی هدفدار در راستای طرح خاورمیانه جدید از طریق کودتای نرم و با هدف از هم پاشیدن کشورها" دانست و گفت: اوضاع منطقه مخصوصا با توجه به ویرانی های به بار آمده، بحرانی به نظر می رسد و بحرین نیز به بحران مشابه مصر دچار شده و حوادث خشونت باری در آن به وقوع پیوسته است! بی ثبات مساله خطرناکی است، زیرا امروز نقاب ها فروافتاده و تجمع تروریست ها در منطقه باعث افزایش فساد و کشتار و ویرانی شده است.

سخنگوی دولت آل خلیفه افزود: در زمان حکومت اخوان المسلمین، مصر نقش واقعی در منطقه نداشت و گویا اصلا وجود نداشت. اما بعد از انقلاب 30 جولای همه عرب ها متوجه بازگشت مصر به صحنه شدند و مصری ها باید بدانند که همه امت عربی به اوضاع مصر توجه دارند.

رجب از تصمیم دولت بحرین برای سرمایه گذاری در مصر در پی سفر پادشاه بحرین به قاهره خبر داد.

مردم مصر در ژانویه سال 2011 علیه نظام حسنی مبارک دیکتاتور مصر قیام کردند و مبارک را سرنگون کردند. در پی آن در انتخابات ریاست جمهوری محمد مرسی و گروه اخوان المسلمین به قدرت رسیدند. نارضایتی مردم از عملکرد مرسی باعث شد حکومت اخوان یک سال بیشتر به طول نیانجامد. اوج تظاهرات مردمی علیه مرسی در 30 جولای سال 2013 مرسی را به دست ارتش مصر از قدرت خلع کرد؛ در سال 2011 همزمان با انقلاب ژانویه، انقلاب مردمی بحرین علیه رژیم استبدادی آل خلیفه که بر اکثریت شیعه حکومت می کند نیز آغاز شد. در آغاز انقلاب بحرین، لشکرکشی عربستان و کمک به نیروهای امنیتی تا به دندان مسلح آل خلیفه، حکومت آل خلیفه را از سقوط نجات داد. اکنون در اولین روزهای سال 2014، انقلاب مردمی بحرین با وجود تداوم شدت سرکوب ها، بازداشت ها، ارعاب و کشتار معترضان و نقض آشکار حقوق بشر مردم بحرین همچنان ادامه دارد و بحرینی ها در 13 دسامبر سال گذشته در هزارمین روز آغاز انقلاب به خیابان ها ریختند.

خواسته مردم بحرین، آزادی، دموکراسی، تشکیل دولت و مجلسی منتخب و حق تعیین سرنوشت است؛ پاسخ آل خلیفه نیز به این مطالبات مشروع، سرکوب، گلوله و شکنجه بوده است، اما این انقلاب همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها