تحرک فتح الاسلام پس از هلاکت ماجد الماجد در لبنان

تحرک فتح الاسلام پس از هلاکت ماجد الماجد در لبنان
چهارشنبه 18 دی 1392 - 21:31

پس از هلاکت ماجد الماجد رهبر گردان های عبدالله عزام، اطلاعاتی درباره فعالیت های عناصر فتح الاسلام و جندالشام در اردوگاه عین الحلوه انتشار یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نیروهای اسلامگرای اردوگاه به خبرگزاری آسیا گفتند، تحرکات مزبور بیش از آنکه نظامی باشد، امنیتی است لذا نمی توان  چنین خبری را تایید یا تکذیب نمود.   
ماجد با برخی شخصیت های داخل اردوگاه ارتباط داشت اما ارتباطی با سایر سازمان های موجود نداشت، همچنین بعید است یکی از شخصیت های داخل اردوگاه به عنوان امیر گردان های عبدالله عزام به جای ماجد تعیین شده باشد. 
منابع افزودند: هواداران ماجد، از طریق رسانه های گروهی شخصیت مورد توافق برای رهبری این سازمان اعلام نمی کنند.  
آنان درباره احتمال انتقام گیری برخی گروه ها از ارتش لبنان به خاطر دستگیری ماجد، افزودند: دستگیری ماجد الماجد بر اساس اطلاعات ارسالی از سوی سازمان جاسوسی آمریکا به سازمان اطلاعات ارتش لبنان که هوادار یک جناح سیاسی خاص است، انجام شد.
لذا می توان گفت که این اقدام در چارچوب تلاش برای دامن زدن به درگیری طایفه ای صورت گرفت تا اینگونه القا شود که سازمان اطلاعات ارتش لبنان مسئول یکی از سازمان های وابسته به یک طایفه خاص را دستگیر نموده است.   
منابع امنیتی گفتند، تحرکات مزبور حول فردی به نام توفیق طه است که معاون اول ماجد تلقی می شود و شامل تماس افراد مسلح جندالشام و عاملان انفجار سفارت ایران در لبنان با هسته های خفته در اردوگاه های البرج شمالی، الراشدیه، برج البراجنه و شتیلا است.   
آنان افزودند: عناصر جند الشام و فتح الاسلام برای متحدساختن افراد مسلح، جذب و آموزش عناصر جدید جبهه و اجرای فعالیت های تروریستی در خاک لبنان تلاش می کنند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها