آغاز نشست‌های "خانواده سیاسی" سوریه در لاذقیه

آغاز نشست‌های
يکشنبه 22 دی 1392 - 10:52

لاذقیه، العالم - سران احزاب و شخصیت های ملی سوریه با حضور در نشستی در استان لاذقیه تاکید کردند: بحران سوریه طرحی امپریالیستی استعماری است که همه منطقه به ویژه سوریه را هدف قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دبیرخانه "اصول ثابت ملی" سوریه - شعبه لاذقیه- دیروز (شنبه) «اولین دیدار مشورتی خانواده سیاسی سوریه» را با مشارکت 11 حزب و شماری از شخصیت های ملی با هدف دستیابی به نقاط مورد توافق بین احزاب گفتگو کننده درباره راه های برون رفت از بحران سوریه، برگزار کرد.

علی حیدر، وزیر مشاور در امور آشتی ملی در آغاز این نشست که دو روز به طول می انجامد، خواستار یافتن راه حل سیاسی برای کمک به برون رفت از بحرانی شد که بر زندگی شهروندان تاثیر منفی گذاشته است.

وی تصریح کرد: دیدارها و رایزنی ها، از پایه های اصلی راه حل سیاسی در سوریه است و باید براساس حل کاملاً سوری-سوری، آن را مورد تشویق و حمایت قرار داد.

علی حیدر اظهار داشت: کنفرانس ژنو-2 می تواند شیوه و راهکاری برای حل بحران در سوریه باشد، اما مؤسسات و نهادهای جامعه سوریه نباید روی هیچ یک از اقدامات سیاسی که در خارج صورت می گیرد، حساب باز کنند.

محورهای جلسات اول و دوم این دیدار شامل گفتگوهایی بین احزاب ملی درباره علل بحران در سوریه و ابعاد توطئه علیه این کشور و تصورات و پیشنهادهای خروج از آن براساس نقاط مورد توافق بین نمایندگان احزاب شرکت کننده در گفتگوها بود که در آن، بر مبارزه با فساد و حمایت از رسانه ملی تاکید شد، به گونه ای که این رسانه نقش خود را مؤثرتر ایفا کند.

در این جلسه همچنین حل معضل بیکاری، تلاش برای بازگرداندن مهاجران از خارج سوریه به کشور و ارائه تسهیلات لازم به آنها، تقویت فرهنگِ "اقدام داوطلبانه" و گسترش آن و آسان سازی تدابیر پرداخت حقوق، به ویژه به بازنشستگان مورد تاکید قرار گرفت.

در مسائل مورد توافق نمایندگان احزاب شرکت کننده، بر لزوم تلاش برای ارائه هر نوع کمک به مهاجران سوری در داخل سوریه و کمک به بازداشت شدگان و درخواست تشکیل "شورای ملی حقوقی" مستقل تاکید شد. در ادامه در این شورا کمیته های فرعی تشکیل می گردد تا امور بازداشت شدگان و نیازهای خانواده های شهدا و مشکلات خانواده هایی که به مجبور به مهاجرت شده اند، پیگیری شود.

شرکت کنندگان در این دیدار تاکید کردند: بحران سوریه یک طرح امپریالیستی-استعماری است که همه منطقه به ویژه سوریه را هدف قرار می دهد. شرکت کنندگان در این دیدار خواستار اجرای سازوکارهایی شدند که امکان خروج از این بحران از طریق گفتگو و مشارکت از طریق نهادهای ملی دولتی و غیر دولتی را فراهم می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها