رسوایی بیسکویتهای تاریخ مصرف گذشته در عراق

رسوایی بیسکویتهای تاریخ مصرف گذشته در عراق
پنج‌شنبه 26 دی 1392 - 18:40

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد از موضوع توزیع بیسکویت های پر کالری و تاریخ مصرف گذشته در مدارس عراق ابراز تاسف کرد.

سایت شبکه عراقی "السومریه نیوز" نوشت: برنامه جهانی غذا امروز با ابراز تأسف درباره تغذیه دانش آموزان با بسکویت های پرکالری و تاریخ مصرف گذشته، دستور توقف فوری توزیع آنها را صادر کرد.
"جین پیرس" مدیر و نماینده برنامه غذای سازمان ملل متحد در بیانیه ای تأکید کرد: این برنامه ابراز تاسف عمیق خود را درخصوص موضوع تاریخ مصرف این بیسکویت ها درچارچوب برنامه تغذیه مدارس ابراز می دارد.
وی از رسانه های عراقی خواست تا از تبلیغات منفی خود در زمینه همکاری مهم برنامه جهانی غذا با وزارت آموزش و پرورش این کشور بکاهند.
این نماینده افزود: شراکت کنونی بین وزارت آموزش و پرورش عراق و برنامه جهانی غذا ایده آل ترین الگوی همکاری با سازمان ملل است.
وی تصریح کرد: مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به معاونش دستور داده است تا برای دیدار با مسئولان عراقی به منظور حل این موضوع به بغداد سفرکند.
پیرس گفت: کمیته برنامه جهانی غذا در نشست خود با کمیسیون پارلمانی عراق توافق کرد که توزیع این بیسکویت بین دانش آموزان عراقی فوری متوقف شود و آزمایش های بیشتری روی بیسکویت ها صورت گیرد تا مردم عراق از مدت تاریخ مصرف آنها مطمئن شوند.
وی افزود: برنامه جهانی غذا همه بیسکویت های تاریخ مصر گذشته موجود در عراق را با هزینه خود معدوم خواهد کرد.
این نماینده سازمان ملل خاطرنشان کرد: برنامه جهانی غذا درخصوص ادعاهای مطرح شده در مطبوعات اردن بسیار نگران شد و ما شخصا به اردن سفر کرده و با مراجع ذیربط ملاقات کردیم و دستور دادیم که همه عملیات برنامه جهانی غذا در خصوص ارسال این بسکویت ها به عراق و به بازرس کل برنامه ابلاغ شود که تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهد.
این بیسکویت ها را برنامه جهانی غذا در اردن مهیا و به عراق می فرستد و براساس برخی گزارش های مطبوعاتی اردنی، تاریخ مصرف این بیسکویت ها پاک شده ودوباره تاریخ مصرف جدیدی روی آنها ثبت شده است.
محما خلیل گزارشگر کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق چهارشنبه تهدید کرد که از برنامه جهانی غذا و وزارت آموزش و پرورش عراق - در صورت اثبات دست داشتن آنها در قرارداد این بیسکویت های فاسد- شکایت خواهد کرد.
سوزان السعد نمایند فراکسیون فضیلت در پارلمان از تشکیل کمیته مشترکی بین دو کمیسیون بهداشت و آموزش پرورش برای سفر به اردن به منظور روشن کردن حقیقت موضوع خبر داد.
محمد تمیم وزیر آموزش و پرورش عراق روز چهارشنبه گفت: هیأت وزیران تصمیم گرفته است که علیه برنامه جهانی غذا به خاطر موضوع این بیسکویت ها شکایت کند.
کمیسیون بهداشت پارلمان عراق روز یکشنبه دستور توقف واردات بیسکویت از برنامه جهانی غذا را صادر کرد.
این کمیسیون خواستار توقف تحویل انواع بسکویت های موجود در انبارهای وزارت آموزش و پرورش به مدارس تا تکمیل تحقیقات و تایید سلامت این محصولات غذایی شد.
این واکنش ها درپی انتشار تحقیقات در روزنامه الغد اردن صورت گرفت. این تحقیقات از تقلب در زمینه مدت تاریخ مصرف بیسکویت های ویژه کودکان و دانش آموزان عراقی خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها