بحران در روابط اسرائیل و اروپا بالا گرفت

بحران در روابط اسرائیل و اروپا بالا گرفت
جمعه 27 دی 1392 - 12:24

احضار شماری از سفرای رژیم اسرائیل در کشورهای اروپایی در اعتراض به پروژه شهرک سازی جدید در کرانه باختری و واکنش های تند مقام های این رژیم باعث بروز بحران در روابط بین تل آویو و اتحادیه اروپا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم اسرائیل همزمان با مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان زیر نظر آمریکا از پروژه ساخت 1400 واحد شهرک نشین جدید در کرانه باختری و بخش شرقی قدس خبر داد که با واکنش کشورهای اروپایی روبرو شد.

درهمین راستا، شماری از کشورهای اروپایی سفرای رژیم اسرائیل را در اعتراض به شهرک سازی جدید این رژیم احضار کرده و آن را باعث ناکامی مذاکرات سازش توصیف کردند.

به گزارش رادیوی رژیم اسرائیل، انگلیس و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا از جمله این کشورهای اروپایی بوده اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز در واکنش به احضار سفرای این رژیم در کشورهای اروپایی، این کشورها را به نفاق و دورویی متهم کرد و گفت: این یک رویکرد منافقانه است. آیا اتحادیه اروپا سفرای ما را به علت احداث واحدهای مسکونی جدید احضار می کند؟ اتحادیه اروپا چه زمانی سفرای فلسطین را به علت تحرکات آنها و درخواست نابودی اسرائیل احضار کرده است؟

همزمان نیز اویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم اسرائیل ظهر امروز جمعه در اعتراض، سفرای کشورهای انگلیس و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا را به مقر وزارت خارجه این رژیم در شهر اشغالی قدس فراخواند.

نظرسنجی اخیر در بین صهیونیستها در فلسطین اشغالی نشان می دهد 80 درصد آنها اعتقادی ندارد که مذاکرات کنونی سازش بین رژیم اسرائیل و تشکیلات خودگردان زیر نظر آمریکا به توافقی خواهد رسید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها