الانبار؛ تروریست‌ها در محاصرۀ مرگ

الانبار؛ تروریست‌ها در محاصرۀ مرگ
دوشنبه 30 دی 1392 - 22:33

بغداد، العالم - ارتش عراق با همکاری عشایر و با هدف پاکسازی الانبار از عناصر تروریست، به منطقه الملعب و خیابان 60 در الرمادی حمله کرده و دست‌کم 28 تروریست را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد، نیروهای ارتش همچنین صبح امروز در عملیاتی در منطقه "جزیرة الخالدیه" ده ها تروریست داعش از جمله "اسماعیل لطیف" موسوم به "والی شهر الرمادی" را به هلاکت رساندند.
نیروهای ارتش همچنین مسئول جذب نیرو برای گروهک تروریستی داعش را در الخالدیه بازداشت کردند.
در این میان، نیروهای عراقی منطقه البو بالی را نیز آزاد کردند. این منطقه از نظر وجود شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده در آن، یکی از خطرناک ترین و مهم ترین کانون های درگیری به شمار می رفت.
از سوی دیگر، نیروهای عراقی با محاصره شهر فلوجه و مسدود کردن سه ورودی این شهر از سمت بغداد، صلاح الدین و الرمادی، زمینه حمله نظامی به آن را فراهم کردند تا عناصر مسلحی که در این شهر مخفی شده اند، هیچ راه گریزی نداشته باشند.
وزارت کشور عراق تاکید کرد: گروه تروریستی داعش با در اختیار داشتن سلاح های پیشرفته و مدرن در فلوجه، حتی ممکن است بغداد را نیز تحت تاثیر قرار دهد؛ از این رو نیروهای عراقی ناگزیرند برای پاکسازی این گروه ها، وارد فلوجه شوند.
در همین حال، "سعد المطلبی"، نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق به شبکه خبری العالم گفت: مدارک قانع کننده ای درباره حمایت برخی کشورها از تروریسم در عراق در اختیار داریم.
وی افزود: البته برخی تشکل های سیاسی عراقی نیز که با بیگانگان در ارتباطند و از آن ها پول و دستور می گیرند، از تروریسم جانبداری می کنند.
این نماینده مجلس عراق همچنین از تحویل اسناد و مدارک حمایت عربستان از تروریسم درعراق به دبیر کل سازمان ملل متحد در سفر اخیرش به بغداد خبر داد.
المطلبی تاکید کرد: بان کی مون وعده داده است که موضوع در جلسات آتی شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود.

14:54.20

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها