ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در تونس

ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در تونس
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 14:01

العالم - دفتر فدرالیسم بین المللی حقوق بشر، وضعیت حقوق بشر در تونس پس از انقلاب این کشور را نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مختار الطريفي" رئیس فدرالیسم بین المللی حقوق بشر در گفت وگویی به مناسبت افتتاح این دفتر در تونس، گفت: شکنجه زندانیان در زندان های تونس ادامه دارد و آزادی بیان و حقوق بشر در این کشور نقض می شود.

الطریفی با اشاره به اعمال محدودیت های بسیار علیه خبرنگاران، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و هنرمندان تونسی پس از انقلاب، افزود: محاکمه روزنامه نگاران و خبرنگاران و برخی از هنرمندان تونسی بر اساس قانون قدیمی این کشور صورت می گیرد که رژیم سابق برای محدود کردن آزادی ها وضع کرده بود.

وی تاکید کرد: فدرالیسم بین المللی حقوق بشر به حمایت از مبارزه کنندگان در زمینه حقوق بشر در تونس برای دفاع از حقوق و آزادی های عمومی و فردی و تلاش برای پیشبرد دموکراسی در این کشور ادامه می دهد.

به گفته الطريفي، فدرالیسم بین المللی حقوق بشر به ویژه پس از انقلاب تونس برای حمایت از مرحله انتقالی دموکراتیک در این کشور، حضور خود را در تونس تقویت کرده است.

فدراليسم بين المللي حقوق بشر كه در سال 1922 تاسيس شد، نهادی بين المللي با 116 مركز و انجمن است كه در حدود یکصد كشور جهان در زمينه دفاع از حقوق بشر و آزادي هاي عمومي تلاش مي كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها