همدستی برخی سیاستمداران ارشد عراق با داعش

همدستی برخی سیاستمداران ارشد عراق با داعش
جمعه 4 بهمن 1392 - 14:23

بغداد، العالم ـ نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرد که مشکل عملیات امنیتی و نظامی در الانبار آن است که برخی سیاستمداران ارشد در گروه های سیاسی بویژه در تشکل متحدون، نماینده باندهای گروه تروریستی موسوم به " دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) هستند.

"منهل المرشدی" روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: روشن است که یک تصمیم دولتی در عالی ترین سطوح از نخست وزیری و فرمانده کل نیروهای مسلح صادر شده است که عملیات نظامی و حملات به نیروهای داعش وگروه القاعده ادامه یابد.
وی افزود: دستاوردهای امنیتی و موفقیتهای میدانی این دستور برای همگان آشکار شده است به گونه ای که بسیاری از سران داعش اذعان کردند که ضربات سنگین و شدیدی متحمل شدند و عملیات امنیتی و نظامی تا این لحظه به هدف مطلوب رسیده است.
این نویسنده و تحلیلگر عراقی خاطرنشان کرد که برخورد خردمندانه دولت عراق و نیروهای امنیتی با معضل تروریستها در فلوجه شایسته تحسین است چرا که نیروهای عراقی شهر را محاصره کردند و هواپیماهای ارتش برخی اهداف از قبل تعیین شده در داخل فلوجه را هدف قرار می دهد به گونه ای که مردم عادی کمترین زیان و آسیب را متحمل شوند.
المرشدی اظهار داشت که شاهد نوعی مهاجرت شبه جمعی خانواده ها از فلوجه هستیم و فقط عده کمی از آنها تحت فشار داعش باقی ماندند و با این عناصر اظهار همدلی می کنند و مذاکرات با آن دسته از مردان عشایر صورت می گیرد که همچنان با عناصر داعش در تعامل هستند.
وی افزود: عملیات امنیتی و نظامی عراق در الانبار با مشکل بزرگی روبروست و آن این که برخی از سیاستمداران ارشد عراقی بویژه تشکل متحدون نماینده باندهای داعش هستند.
المرشدی گفت: بسیاری از این سیاستمداران تلاش کردند تا از امریکا برای متوقف کردن عملیات نظامی دولت عراق کمک بگیرند و برخی از آنها همچنان می کوشند تا عملیات مسلح سازی ارتش عراق از سوی آمریکا برای مقابله با عناصر داعش را متوقف کنند.
وی خاطرنشان کرد: برکسی پوشیده نیست که اسامه النجیفی، رییس پارلمان عراق، و صالح المطلق، معاون نخست وزیر، خواستار توقف عملیات مسلح سازی ارتش عراق شده اند.
المرشدی اتهام این افراد به ارتش مبنی بر اقدامات طائفه گری را رد کرد و گفت: سران ارتش عراق ازجمله سعدون الدیلمی وزیر دفاع، فرمانده عملیات پلیس الانبار و فرمانده عملیات مبارزه با تروریسم از اهل سنت هستند .
نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی تصریح کرد، غرض اصلی از طایفه ای جلوه دادن مبارزه با تروریست ها، برای همگان مشخص شده است. آن ها می خواهند آب را گل آلود و فضا را مه آلود کنند، زیرا این ترفند، آخرین برگ برنده آنان برای ادامه حیات در نزد افکار عمومی عراق و به ویژه حضور در الانبار است.
المرشدی گفت که بسیاری از رهبران تشکل متحدون دیگر در میان مردم الانبار از مقبولیت برخوردار نیستند به گونه ای که مردان عشایر و جوانان الانبار با مواضع و عملکرد این سیاستمداران مخالفند.
MKH-23-22:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها