مرگ دانشجوی دختر سعودی به دلیل نرسیدن پزشک زن!

مرگ دانشجوی دختر سعودی به دلیل نرسیدن پزشک زن!
پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 - 18:00

العالم - یک دانشجوی دختر عربستانی در سایه قوانین سختگیرانه مسئولان سعودی در جلوگیری از اختلاط دو جنس (زن و مرد) جان خود را از دست داد.

روزنامه"عکاظ" چاپ عربستان در شماره روز پنجشنبه خود نوشت " آمنه باوزیر" دانشجوی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه ملک سعود، ساعت یازده صبح دیروز در داخل دانشکده سکته کرد و با وجود حاضر شدن تیم امداد پزشکی ، مسئولان دانشگاه درراستای عمل به قانون جلوگیری از اختلاط دو جنس ( زن و مرد)، به اعضای تیم پزشکی که مرد بودند ، اجازه ورود به بخش دختران برای نجات جان دانشجوی دختر را ندادند که درنتیجه وی با مرگ دست و پنجه نرم کرد و بعداز دو ساعت جان باخت.

مسئولان دانشگاه ملک سعود درتوجیه این رفتار خود گفته اند که این دختر دانشجو بدون حجاب بوده است و علیرغم نیاز وی به کمک فوری پزشکی،آن ها نمی توانستند به مردان اجازه ورود به ساختمان زنان را بدهند.

به گزارش عکاظ ، اغلب دختران دانشجویی که این وضعیت را مشاهده کردند ، دچار ضربه روحی شدند و برخی ازآن ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند و گریه کردند و به اقدام مسئولان دانشگاه برای ندادن اجازه کمک به این دانشجو اعتراض کردند.

دانشجویان سعودی از تصمیم مسئولان دانشگاه مبنی بر ممانعت از ورود تیم پزشکی به ساختمان برای کمک به دانشجویی که سکته کرده بود، به بهانه مرد بودن اعضای آن ابراز شگفتی کردند و بهت زده شدند.

شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ مفتی عربستان گفته است که اختلاط میان دو جنس ( زن و مرد) در عربستان ، زنان و جامعه را به خطر می اندازد.

وی اخیرا در خطبه های نماز جمعه درباره اختلاط میان دو جنس زن و مرد هشدار داده واز مسئولان سعودی  خواسته بود که به شریعت پایبند باشند و همواره به اصل جدایی زنان از مردان عمل نمایند.

برخی از سازمان های حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر اعلام کردند که زنان در عربستان از حقوق اساسی خود از جمله سفر ، کار ، ازدواج و رانندگی محروم هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها